fredag 22 maj 2009

Vackert väder (?) och vuxenpoäng...
















....Vackert men farligt...Åskmolnen dånar oroväckande, men jag kan inte låta bli att fascineras av dem. Vilka färger! Är lite rädd...
.
...Idag såg till min glädje att alla hundrasextielva jordgubbsplantorna jag i all hast tryckte ner i jorden förra sensommaren har fått blommor. Misshandlade som de var trodde jag inte de skulle överleva, och i ärlighetens namn har jag inte gett dem det minsta kärlek och omsorg. Har lämnat dem i ett hörn av trädgården vind för våg. Överlever de så gör de. Och, kanske, får man någon jordgubbe till årets midsommar firande?!
.



Hoppning med Dubai på schemat idag. Gick helt ok. Är alltid mesig när jag står i stallgången, men väl uppe på ryggen och uppvärmd så vill jag bara hoppa mer och mer och högre och högre. Det är roligt! Dubai är duktig och jag har fått bra pli på honom. Vi ska har som mål att kanske, eller rättare sagt, vi SKA våga hoppa 1,20 m tillsammans. Inte OS höjder kanske, men jag är så feg när jag sätter mål. :) Mitt mål är inte en hel bana kanske, men jag skall våga styra på och tycka att det är nemas problemas att hoppa hindret. :) Vet att jag kommer fixa det, och jag är egentligen inte rädd. Har bara väldigt dåligt självförtroende och självinsikt när det kommer till ridningen bara. Ska tro på mig själv! Måste lära mig att sänka kraven på mig själv...
.
Från det ena till det helt andra. Uppfarten och entren framför huset börjar se riktigt fin ut! Mr är grym! Han gör så fint. Äntligen en uppfart man kan vara stolt över. Roligt! Man får en helt annan lust att fixa och stöka i trädgården. Jag tycker egentligen inte det är så tråkigt att rensa och påta i mina land, jag är bara lite seg i starten....Är liksom svårt att motivera sig att börja. men gör man det så får man ju verkligen valuta för att man förstör sina naglar och får jord i ansiktet och i skorna... :)
.
Jag är ganska vuxen nu., tror jag iaf... Jag bakar frivilligt bullar, njuter av att se hur växterna i min trädgård ser nöjda ut, längtar alltid hem till mitt hus, är lyckligt gift. :) Är ganska fint att ha många "vuxenpoäng" och är inte längre rädd för att få fler.
.
Jag vill ALDIG att bli gammal! Vuxen ja, äldre ja, men gammal, NEJ! Mitt barnasinne och min förkärlek för datorspel och tecknade seriefigurer kommer jag aldig ge avkall på. Jag gillar att vara vuxen, om jag får vara det på mitt eget sätt :) Ansvarsfull men busig.
.
Nu skall jag mysa lite. Åskmolnen rullar förbi utanför och nya nummret av Residence trillade ner i brevlådan idag. Herr Soffa och Mr Filt, here I come! / Mikabella

2 kommentarer:

Lisa Lemke sa...

attans så snyggt det blev med ölandsstenen!!

Maria sa...

Wow vilka coola moln..är lite avis på att du bor nära min favvo strand ;0)

Related Posts with Thumbnails