torsdag 28 maj 2009

Bröllopstider...












...ja nu kör det igång. Första bröllopet av 3 i sommar nu på lördag. Söta Johanna skall få sin Moje och SMHI spår högsommar värme. Hurra!

Klänningen är köp och väntar på att bli använd. En härlig lång klänning i tung jersey från Day, Tanken slog mig just och jag fick lite panik när jag kom på att jag glömt lägga upp den...Whoops....

Accesoarer då? Då klänningen är djupt ringad i ryggen skall jag ha en "slarvig" håruppsättning. Skulle vilja ett fint "hårsmycke" typ en stor blomma eller liknande, men har inte lyckats hitta något. Nån som är grym på att sy o vill slänga ihop en tygblomma till mig? Snälla! :) Skor? Har 3 olika favoriter att välja på. Guld, svart lack eller mina fina vita Pura Lopez skor som jag själv bar på min bröllopsdag? Hmmmm får prova runt lite.













Oj nu piper ugnen...Småfranskorna är färdigjästa...Ska bara spinga ner och slänga in dem...

Hej igen. Har aldrig(!) bakat farollor innan och inte riktigt gett mig på att baka bröd, så vi får se om det blir bra. Jag tycker det verkar ganska roligt att baka bröd. :) Återkommer med bilder, recept och tankar när jag har det färdiga resultatet färdigbakat, provsmakat och utvärderat. :)

Min super söta mama som alltid har koll på looken och på något underligt sett kan läsa mina tankar och ALLTID förstår vad jag vill ha, gav mig igår underbara små presenter i form av smink! Åhhhhhhhhh! Du är bäst mama! En perfekt ögonskugga från fantastiska Elizabeth Arden, ett nytt lipgloss,(med underbar "plump" effekt som jag lite halvt blivit beroeende av), från ID BareMinerals och en cheek/eyeshodow i fin brons/sand/glitter skala, även den från Elizabeth Arden. Tack tack tack!
.
Ha nu en riktigt bra dag. Våga testa något nytt idag. Kanske cykla enhjuling, gå en ny väg hem från jobbet eller varför inte baka småfranska? :)
.
Ps. Tror jag har gjort något riktigt dumt....Brödet luktar LJUVLIGT...Åhhhhh varma med smält smör, ost...Vattnas i munnen...Får ju inte äta "vanlig" mat fören imorgon. Klarar jag att hålla fingrarna från dessa små godingar så är jag verkligen imponerad och stolt över min självkontroll! Luktar sååååå gottt.... Just det ja, har jag lovat att baka cheesecake till bröllopsmiddagen. Limecheescake med jordgubbstopping. Men det tar vi imorgon...Ds.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails