tisdag 19 maj 2009

Okaj.....


.









....yag haj drucjit wjihsky....
.
Men jag är fortfarande vid liv och jag kan faktiskt förstå fascinationen över smaken och doften. ;) Har efter genomgång av restaurangens nya vinslista fått prova mig igenom några av våra mest sålda whiskys. Är ju inte någon direkt whiskyfantast, men kunskapstörstande (ja kunskap, inte sprit) så vill jag ju kunna lite om maltdryckens hemligheter. Rökigt? Spritigt? Doft av vanilj. Kan nog lära mig att uppskatta whisky bara jag får prova lite. Finns mycket att hitta i den gyllene drycken. Vill ju ha en unns av kunskap om jag skall med ärlighet kunna rekommendera och sälja whisky till mina kunder på restaurangen. Kunskap är makt ;)
.
http://www.mackmyra.com/w.mackmyra.com
.

Måste snabbt nämna messet jag fick från min mer än älskvärda make innan idag. Har varit fast på jobbet hela dagen och hade pga av de verse stressmoment i morse, inte hunnit ge Dubai frukost och hade ett såååååååååå dåligt samvete över detta. Ja, ja...ingen fara egentligen då han har en stor grön haga att mumsa i hela dagen och inte skulle ridas idag, men jag är en mes...
.
Ringde, i desperation, min man och nämde detta. Hade i ärlighetens namn inte tänkt närmare på att be honom åka till stallet, vill absolut inte lägga sånna uppgifter på honom. Det är min häst och mitt ansvar. Utan det minsta tillstymmelse till suck eller irritation säger Mr,

-Ska jag mata honom? Jag vet ju hur man gör. Han vill inte han maten i boxen va? Är bättre att hälla det i hinken och låta honom äta på stallgången va? Så att han inte blir stressad? jag håller honom i snöre.

Ja! Vill du? kan du? Åhhhhhhhhhhh! Åh vad jag önskar att Mr såg mitt leende.
.














När jag 30 min senare fick messet;
"Dubai kom springande direkt, han fick extra grönt gräs som efterrätt. Jag fyllde på vattnet. Nu ska jag o din bror bada. Puss"
...Jag är ärlig när jag säger att jag faktiskt fick en glädjetår i ögat. Töntig? Ja kanske, men jag är sååå stolt och såååå glad över att jag har en såååå fin man!? Alltså hur lyckade jag göra ett sånt klipp? Jag måste ha varit ett helgon i mitt förra liv och detta är belöningen. Kanske inte låter som att mata hästen är en så stor grej, kanske tycker du jag svammlar lite i nattmössan...påverkad av Mackmyran, men för mig betydde det idag en oerhörd lättnad av dåligt samvete och stress. Tack baby! You rock my world!
.
Kanske har ni också er partner med ett hjärta av guld och ett tålamod av stål? Uppskatta det! Pussa, gosa, puss igen och tacka i massor. Jag hade varit en halv männsika utan min man. Ja jag hade klarat mig själv, och ibland kanske folk lurar sig själva till att tro att de är "better of alone"(?), men den styrkan och tron på mig själv som min man ger mig är en sån källa till energi. Självständig, ja det är jag, men jag blir en hel, lugnare och starkare kvinna pga att jag är "på lag" ;) med min man. En är stark, två är starkare. Förlora inte dig själv i "oss" utan utveckla och gör dig själv starkare genom feebacken och kärleken du får. :) Våga älska, och våga bli älskad. / Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails