tisdag 12 maj 2009

Gröna fingrar...


...som snabbt förvandlas till svarta av jord. Det är alltid jobbigt i början, men har man bara fått upp ångan så är det ganska härlig att hugga in med spaden, blanda upp jorden med gödsel och omsorgsfullt trycka ner de små liven i marken. Känner hur armmusklerna har fått jobba och hur det spänner lite i ryggen. Härligt. Om igen träning utan tanke :)
.
.
.
Har en väldigt bra liten sak för dig som vill se hur du förvandlar vardagsmotion, sportaktiviteter och dylikt till "steg"...Inte bara träning föresten...Du kan enkelt få reda på hur många steg en kanelbulle kräver för att förbrukas...Allt är på gott och ont ;)
.
http://www.stegraknare.se/
.
På höger sida hittar du den finurliga lilla "knappen" omvandlingtabeller. Njut eller fasas ;)
.
Själv fick jag ihop fina 7450 steg eller 298 kalorier på att göra fint i trädgården. Ja jag var faktiskt riktigt svettig och tog i ordentligt. Jag hugger i med hela lilla mig och pustar, grymtar och släpar. Är "krigsmålad" i ansiktet och lerig i håret, men visst är det väl så det skall vara? :)
.












.
Nu skall jag vila mina armar och min lilla rygg framför soffan ett slag innan sängen ropar på mig. Imorgon skall jag börja dagen med en rejäl powerwalk. Dax att köra HÅRT! 15 maj får man inte längre rida på stranden, och det måste ju betyda att sommaren är här?!
.
Kramar på er och hoppas att ni ställer väckarklockan på 7.30 och följer med mig ut på en låååånnngggpromenad i hårt tempo. Vad sägs om 2 mil? Tar med mig kameran i väskan och dokumenterar. :) / Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails