måndag 25 maj 2009

RedBull, nej tack!....












....men energi, JA tack. Skulle verkligen behöva en dos....
..
Hatar inte ni också sånna här dagar! Vilken sorts dagar undrar ni?...Jo dagar när man känner sig matt, håglös och snudd på menlös...Idag har varit en sån dag. Har inte så många, men när man råkar ut för en så är det inge skoj... Dagar som börjar lite dåligt har en viss tendens att bara bli värre. Vad gör man för att vända en dålig trend?
.
Pust...Började iof ganska bra idag, trött var jag, var tvungen att tvinga upp mig själv ur sängen kl 7 och för ett besök hos frisören...Klockan blev 7.15, 7,30... Jag brukar inte ha problem med att gå upp på morgonen...Särskilt inte när man skall till frisören. :) Kom iallafall upp, håret blev som vanligt (har världens bästa frisör!) jätte fint och jag känner mig fräsch. Sen förvandlas hela jag till spagetti...Det var då jag skrev mitt förra inlägg...Usch. Benen är klena och huvudet snurrar. Vill inte bli sjuk! VÄGRAR!
.
Ja så hur vänder man en dålig dag då? Ringer och gråter lite hos mannen? ...Gör ju inte honom så glad, men hans snälla lugna röst och hans peppande ord är som en sockerfri RedBull. Snyft, snyft, jag är trött, jag vill ha ett "riktigt" jobb, jag är menlös...snyft, snyft...
.
Mannen kommer hem med blommor.( ja det är sant!) Han packar ner nya tidningar i väskan, en handduk och åker ner till havet. Där lägger vi oss och slummrar i solen. Mr mumsar bulle och jag bara njuter, hör hur havet brusar och känner hur solen värmer. Vi åker vidare till min häst. Mr vet att en puss på Dubais nos alltid gör mig glad.


I hjärtat är jag glad, men i kroppen är jag fortfarande trött. men vad gör det? Energi och näring till själen är minst lika viktigt, om inte viktigare, än energi och näring till kroppen ibland. Det blev en ganska bra dag till slut iallafall :) Havets brus, solens strålar och lena hästmular gör mig glad. Riktigt glad, och det får mig att för stunden glömma min trötthet. :)
.

Soliga kramar från en till sinnet mycket piggare Mikabella

1 kommentar:

Esther Garvi sa...

OK, det är bara att inse. Din man är underbar!!!

Hälsningar från Afrika!

Related Posts with Thumbnails