fredag 8 maj 2009

En bra start på dagen...


...Min espresso! Har gjort en god vana av att alltid börja dagen med en liten stark slurk. Har inte druckit kaffe tidigare, och dricker fortfarande inte "vanligt" bryggkaffe, men Nespresso har fått mig att börja dagen med en stärkande kopp espresso.
.
Enkelt, inget malande, pressande och ingen kaffesump, bara en liten knapptryckning, en färdigmatad pod och ytterligare ett litet tryck på en knapp. Vips! Espresso! En GOD espresso därtill! Finns olika smaker, styrkor, små koppar och större koppar. Så smart och sååå enkelt. I love Nespresso! Att hela maskinen och podsen är riktigt snygga och väldesignade gör ju inte saken sämre. Podsen beställer man över intrenet och leveransen går kvickt och enkelt.
.
Kika in på http://www.nespresso.com/ och gör en allvarlig fundering på om du inte ska göra din morgon och vardag ett tryck på en knapp enklare. :)
.
En espresson på morgonen är inte bara god, det sägt att den också hjälper till att öka förbränningen. Sägs dessutom att man ska droppa i 4 droppar tabacso för att ännu mer öka effekten...(smakar vedervärdigt kan jag lova!)...så det hoppar jag över. Alltså effekten av en espresso är väl egentligen minimal, men det känns jätte bra. Magen sätter igång och jag har verkligen inbillat mig hur jag känner kroppen kicka igång och börjar arbeta. Att gå upp tidigt, dricka en stark kopp och att sedan, ja på tom mage, ge sig ut och gå/springa är något jag verkligen rekomenderar. Man slipper känna sig tung i kroppen och det irriterande hållet håller sig borta.
.
För att morgonpromenaden skall vara optimal så krävs det att du går i rask takt, det skall vara jobbigt att prata/sjunga (ja man känner sig lite löjlig när man sjunger med till favoritlåten ensam i skogen, men det är en bra mätare på att man håller rätt tempo), förbränningen startar inte fören efter 20 minuters pulshöjade arbete, så en promenad på 30-40 min är ett måste om du vill ha resultat.
.
Gör morgonmotion till en vana, även om du börjar jobba väldigt tidigt. 20 min räcker för att energin skall kicka in! (30-40 min gäller om du vill förbränna) Jag lovar att din dag kommer bli bättre. Du kommer känna dig starkare, piggare och mer motiverad till att möta dagen. Jobbigt? Ja i början, men 14 dagar gör saker till en vana. Håll ut. Kämpa på!
.
Ha nu en riktigt bra dag! Carpe Diem ;) Kramar till er alla!/ Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails