söndag 10 maj 2009

Slav under tvtablån?...

Jag börjar dagen med att utbringa ett högt och glatt HURRA! Han är tillbaka! Mr Sunshine! Åh vad jag tycker om honom. Finns det ett bättre sätt att vakna än av solsken?! Rapsfälten utanför huset strålar i solskensgult och havet är kornblått.
.
Man fylls ju direkt av possitivitet och batteriera känns fulladdade. Jag vill springa, hoppa, sätta igång med nya projekt och slänga ihop en mumsig picnic. Allt på en gång!












.
Något annat som verkligen fick mig inspirerad var SVTs nya trädgårdsprogram, Trädgårsfredag. Så mysigt. Enkelt, rejällt och så vackert filmat. Underbara miljöer och stillfotot är ljuvligt. Så dröm dig bort en stund och se programmet på Svt Play. Detta är ett programserie som jag inte kommer missat ett enda avsnitt ur.










.
.
Förutom program om trädgård så har Svt Play massor av andra program att erbjuda. (alla program som de själva producerar) Upplagda på en enkelt, väldigt lättnavigerad och snygg hemsida. Tittar ofta på program på detta sätt. Förutom Svt så har även Kanal 5 och Tv3 program att visa över internet. Nu behöver du inte slaviskt följa tvtablån, nu kan du njuta av solen och gå långpromenader efter middagen istället. ;) När du kommer hem senare på kvällen kryper du bara i din mysiga pyjamas, gosar ner dig i sängen med din laptop och klickar igång favoritprogrammet. Titta i lugn och ro och pausa när du vill. Bra va?!
.
http://svtplay.se/, Svts webtv
.
Idag skall jag ge mig ut på en härligt lång ridtur med min söta vän Lisa och hennes super coola ardenner Koolan. Vi skall mötas upp på halva vägen och hon skall visa mig vägen till bokskogen. Åh jag längtar. Tänk vad vackert det kommer vara där. Ny härlig frisk grönska, solen som silar ner genom bladen och hästarnas dämpade hovslag mot marken. Livkvalitet på hög nivå. :)
.
Ut i solen med er nu. Sträck ordentligt på benen genom en lång härlig promenad, skaka av er de senaste dagarnas regntunga skyar och ha en riktigt riktig bra söndag. Det skall jag ha! Kram kram / Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails