söndag 17 maj 2009

Hästtokig fru med en väldigt snäll man...



...ja jag är lite hästtokig...Inte helt galen, men jag är väldigt kär i min Dubai...Ja jag är arg och vill nästan göra hamburgare av honom ibalnd, men 5 min senare så är han sååååå gullig igen...
.
Orkade inte rida idag. Tog istället med mig min två favoriter på promenad i skogen. Maken och Dubai. Vilka fina män jag har :) Det bästa är att de faktiskt har börjat komma riktigt bra överrens. Dubai är en snäll häst och Mr är en snäll man. Mr är inte särskilt intresserad av hästar, men för min skull engagerar han sig emellanåt. Tänk om man kunde få se honom frivilligt rida någon dag?
.
Nja....Den dagen kommer nog inte, fast vad gör det? Ibland tjatar jag på honom och blir lite ledsen, men sen ångrar jag mig alltid och känner mig dum. Jag kan ju inte kräva att han skall tycka det är lika roligt att hänga i stallet som jag gör, att titta när jag åker runt runt i paddocken och när jag kan stå i evigheter och bara stirra på Dubai när han äter...
.
Man måste faktiskt inte dela på allt. Sålänge Mr tycker att det är ok att följa med mig på snabba ärenden i stallet och vill komma och titta när jag tävlar så är jag nöjd. Jag tycker det är väldigt roligt att han vet hur man sätter på ett täcke och jag ler när jag ser hur han varsamt leder runt min häst. :)
.
Tack för ditt tålamod älskling och tack för att du kommer och kikar ibland, frågar frågor om hästar och intresserar dig för och snällt lyssnar på mig när jag berättar om senaste ridpasset och om hur Dubai gjort si eller så... Det är inte lätt att ha en hästbiten fru alltid.
.
Tacka era män och eran omgivning för deras tålamod, deras engagemang och deras vänlighet. Ta inte för givet att andra tycker något är roligt bara för att du gör det. Kanske de är så att de ställer upp, intresserar sig och engagerar sig bara för att göra dig lycklig? Ta tacksamt emot detta! Betala tillbaka med samma mynt och intresserade dig för tex. makens stora fascination över sportbilar, sportfiske eller grävmaskiner eller vad det nu kan vara.
.
Konstigt nog så älskar jag inte att se på TopGear bara för att min man gör det, men jag tycker om att veta lite om hans största intresse och jag tycker om att veta saker om bilar. Saker som vem som leder Formel 1-ligan, vad Porches nyaste modell heter eller vilka olika storlekar det finns på Hummers. ;)
.
Jag hävdar bestämt att ALLTING blir, om inte roligt, så iallafall mer intressant om man bara har lite tålamod och ork att lära sig lite om det! Att jag sen får en stor bonus när jag tittar på ett bilprogram på tv är ju ingen nackdel...I en hel timme kan jag ligga på Mr bröst o mysa. Han ligger helt stilla och jag kan snosa in mig och pussa hur mycket jag vill på honom. Man får ju liksom utnyttja alla chanser man får ;)
.
Kram/ Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails