tisdag 5 maj 2009

Regnstänk mot rutan och vilda vindar...


...Kan inte förneka att det är ganska skönt att höra hur vinden viner, hur regnet slår mot rutan och hur visarna på klockan bara visar 5.30. Sluter ögonen och "gosar in" mig igen.
.
Dagliga morgonrutinen. Maken går upp 6.30, jag myser och lyssnar på hur rakmaskinen surrar, slumrar in, vaknar av att mannen är på väg upp för trappan. Lyfter lite på huvudet, maken kommer och sätter sig på sängkanten, ger mig två mjuka kyssar. klappar mig lite och viker täcket omkring mig. Var je morgon samma sak. Ljuvligt, härligt, underbart! Älskar vår morgonrutin!
.
Oftast ligger jag bara kvar tills jag hör hur han låser dörren och kör iväg i bilen. Då sträcker jag på mig, slänger av mig täcket, kilar ner till köket och sätter igång Nespresso-maskinen.
.
Ibland, till expmpel dagar som just denna, fjäskar jag lite för mig själv och ligger kvar i sängen. Tycker inte om att sova bort dagen, och jag älskar att träna på morgonen, men regnets smatter mot rutorna talade ju om för mig att dagens powerwalk skulle behöva skjutas upp en tid, och varför inte då unna sig en sovmorgon?
.
P.g.a regnet blev det ingen morgonrunda utomhus. Istället plockade jag fram mina viktmanchetter, hopprepet och gummibandet. Styrketränade. Körde ett hårt och svettigt "stuttsåhoppålitedans"-pass och gav magen en rejäll omgång. Körde 500 varierade situps och använde mina viktmancehetter för att öka belastningen. Var riktigt tuff och utmanande och kände härligt efteråt. Så mina vänner det finns inga undanflykter...Finns inget dåligt väder, bara lathet och dåliga ursäkter. ;)
.
Till kvällsmat idag blev det sushi. Mmmmm! Jag gillar ju i0f inte fisk (ingen riktig sushi utan fisk kan ni tycka, men de vegitariska varianterna är ljuvlig goda. Avocado, omelett, gurka och ingefära. Mums! Prova!
.









.
.
Nu ska jag och maken ge oss iväg på en liten runda med min vespa. kanske åka och lyxa till det lite med en glass vid havet?...I regnet undrar ni!?...Näääää....Nu lyser solen! Ja hurra! Vinden viner fortfarande runt knutarna, men vad gör det när man har bra windstopper-jackor?
.
Så ut o njut! Fånga de små guldkornen i vardagen och ge inte upp när det verkar motigt.
.
Kramar till er alla/ Mikabella

1 kommentar:

Anonym sa...

gillar bilden på gympadojjorna....

Related Posts with Thumbnails