onsdag 13 maj 2009

Äventyr och härlig grönska...

...Ja då var man hemma igen. Min Ipod visar 2 timmar och 14 minuter, 1,87 km och 798 kcal förbrukade. Inte så högt tempo direkt. har njutit av landskapet, stannat för att fånga en bild, andas in den ljuvliga doften från de blommande syrenerna och låta ljudliga glada suckar utslippa.
.
Är så härligt att ge sig iväg på nya vägar. Följa nya stigar, traska över vackra fält och inte rädas stock eller sten. Har varit en underbar förmiddag!
.
Eftersom jag inte kom till bokskogarna med Dubai så beslutade jag mig för att ta en långpromenad dit. Packade min lilla ryggsäck med vatten och stoppade ner kameran.
.
Tystnad, tät grönska, lugn...Skogen var så stilla...
.
Du kan tänka vad jag skuttade till när det plötsligt uppenbarade sig en lite farbror med cykel mitt i skogen! Rarare farbror får man nog leta efter! Han visade mig sin hemliga liljekonvalj glänta, -Det räcker gott åt oss båda, sa han, bjöd på en halv kanelbulle, han bad många gånger om ursäkt för att han inte hade mer fika med sig -Jag brukar ju inte träffa på någon i skogen, och talade glatt om hur han varje dag cyklade sin runda. Jag vill också bli en sån pensionär. Pigg, modig och livsnjutande!
.
Han hade i en veckas tid cyklat från stan och ut till bokskogen för att se om blommorna hade slagit ut. Han skulle plocka en bukett till sin fru, han gjorde nämligen alltid det på våren. Varje dag (!) sålänge de stod i blom. Fantastiskt! Från stan och ut till skogen är det närmare en mil och lilla farbrorn var närmare 90 än 70. Jag är imponerad och inspirerad!
.






Med ett stort leende vandrade jag vidare på min lilla utflykt. Fåglarna sjöng och solen värmde mig. Tack solen, du är underbar, tack fåglarna för den fina musiken, ni ger ny energi. :)
.
Hela naturen verkar så förnöjd och glad. På min väg mötte jag söta kor, fina små ponnys, ulliga får och alla såg ut att njuta av vädret lika mycket som jag.
.
De tuggade alla glatt på det friska, härligt gröna, nya gräset. Lyfte bara på sina huvuden en kort sekund för att se vem det var som störde deras frid och återgick sedan genast till sitt mumsande. Katten på gårdplanen njöt av solens strålar och lammen viftade förnöjt på de små svansarna när mamma bjöd på mellanmålsmjölk. Underbart!
.
Våga er ut på små äventyr. Jag är så glad över mina starka små ben, min upptäcktslystnad, företagsamhet och min goda kondition. Det ger mig så mycket att vara ute i naturen. Jag känner mig stark och lycklig!
.







.
.
.
.
.
.
.
.
Massor av kramar och hoppas att jag har "smittat" er med lite äventyrslystnad! ;) / Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails