tisdag 9 februari 2010

TisdagsTema, husdjur...


Ett av mina små husdjur.

...Jag har inget husdjur. Dubai kan ju inte vara i huset. Eller kan och kan...Han är nog lyckligast om han får bo med sina hästkompisar i stallet. :)

Där emot har mitt hus och min trädgård husdjur.

Med husbygget och trädgårdsanläggning så har jag ju faktiskt en hel del små och stora djur omkring mig. Rådjur i trädgården  (skulle inte ha något emot att göra en "Runar" ibland...), småfåglar i träden, spindlar i hörnen och fjärlilar bland ljungen och rosbuskarna. När våren kommer och mina tistlar börjar blomma fylls hela landet med små burrande, surrande, lyckliga humlor och bin. Älskar att sitta på altanen en ljummen sommarkväll och höra hur de jobbar. Surr, surr, surr. Så flitiga.

Åh vad jag längtar efter att naturen skall vakna nu. Att snön skall smällta och ge solen en chans att lysa över det vissna gräset, värma de sovande växterna och väcka kraften som gömms i knoppar och lökar. Jag vill höra fåglarnas tidiga morgonsång, känna solen mot min kropp och se hur havet glittrar.

Snart, snart....

TisdagsTema - husdjur

Kramar / Mikabella

8 kommentarer:

Pennelina sa...

Sommarkänslor... mmm. Hästar är också husdjur :-)

Kram från Pennelina

Ariella sa...

Hej!
Underbar bild på humlan! Jodå hästar är husdjur :) Säger en annan hästtokig tjej.

Kram

EvaLi sa...

Jätte fin bild, jag gillar färgerna! Måste säga att jag gillar dina redigeringar också :)

Trevlig kväll, och tack för de snälla kommentarerna :)

organic-lizzi sa...

Det var et et fantastisk bilde!!! I Looooove:-))
Lengter til våren med alle celler... Drar ned til Østerlen(og en dagstur til København:-)i helgen,men jammen er det snø der også!! Uansett er det hvertfall litt varmere og jeg kan kle meg uten stallklær i noen dager:-))
Kooos kveld & Stooor klem Randi

infing sa...

Härlig somrig bild och visst kan en humla vara husdjur!

Unknown sa...

Jättefin bild, och ett lättskött om än flyktigt husdjur.

Marie sa...

Klart du kan kalla Dubai för husdjur. Min mamma har 16 husdjur (säger hon). Skotska höglands kossor som betar på tre sidor om huset ;-).

Dagrun sa...

Virkelig bra macro, og etterbehandling av bildet.

Related Posts with Thumbnails