måndag 22 februari 2010

Vinter på riktigt....



...Läste idag att det inte har varit lika djup snö i Halland, som det är nu, sedan mätningarna startades 1905. Det har heller inte varit en lika långt sammanhängande vinter på 70 år. Kung Bore måste var vred på oss. han släpper loss snömolnens fulla kapacitet, han täcker oss med sin vintervita filt.

Man kan ju inte annat än att kastas mellan lycka och irritation. Glädje och ilska. Jag älskar snön, jag hatar snön.

Skott, skotta, skotta.

Det är ju så vackert men så förhindrande.
Snön yr. Jag njuter. Snön yr. Jag blir irriterad.
Härligt?



Jag älskar vinter. Jag hatar vinter.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är många som håller med dig.

organic-lizzi sa...

Mere enn nok!!..Virkelig!!
Det er en utfordring å leve med..i nuet:-)
Sååå lei av å fryse hver gang jeg er i stallen.....!
Supre bilder...
Kooos kveld & Klemmm Randi

Related Posts with Thumbnails