onsdag 3 februari 2010

Hej mitt vinterland...


Passande grekiskt ordspråk?

...Snö, snö snö så lång ögat ser. Vackert javisst, men lite besvärligt tyvärr. Det första Mr gjorde imorse var att köra fast. Eftersom vi bor i ett nytt bostadsområde är det lite sisådär med skottningen. De stora vägarna är ju prio ett, och de små vägarna glöms lite bort. Inte så bra med tanke på att det är från de små vägarna man måste ta sig för att komma ut på de stora. :)

Det är vackert ute. Rofyllt. Alla ljud dämpas. Är enligt mig mycket bättre med massor av snö istället för halt slask. Det är ju bara "övergången" man fruktar nu...Spårigt, halt, slaskigt och smutsigt. Man önskar att det på en natt kunde förvandlas från vinterparadis till ljuvlig vår.

Säga vad man vill om snö, ljust blir det iaf. Ljust och tyst. Vindstilla, inte så kallt och lite spännande. Tycker det är roligt att pulsa genom snön. Man känner sig ung, stark och levande.

Nu skall jag ut och försöka sopa det tjocka snölagret som ligger på orangeriets tak. Ser lite vanskligt ut...Kan räkna med snö i nacken och jag kan tänka mig att jag kommer bli ganska varm. :)

Massor av värmande kramar / Mikabella  

1 kommentar:

Mia sa...

Vilken fantastiskt fin bild! Gillar verkligen ordspraket, har skrivit ner det :-). Du ar sa duktig, valdigt imponerad ska du veta!!

Related Posts with Thumbnails