fredag 26 februari 2010

FredagsTema, energi +En liten hyllning+ABCtema...



Wille


...Energi i sin bästa form, nämligen i form av ett litet glatt barn!
Jag älskar verkligen den här lille killen. Han är glad, klok och väldigt vänlig. Full av energi och nyfikenhet. Han är bestämd och medveten. Han hittar sina egna vägar och har en självklar charm.

Lille William kan alltid få mig att le.
Han är så fin. Han är en sån unge som kan övertyga vem som helst om att barn är något man måste försöka få. Han har låtit mig förstå att jag kommer bli en bra mamma en dag. Jag är tacksam och stolt över att få vara vän med William. För jag ser verkligen Wille som en vän, en glad, energigivande liten vän. En vän jag gärna ligger på golvet o läser med, sjunger för fulla hals tillsammans med och glatt tittar på Disney-filmer med.

Man får ett annat perspektiv på saker tillsammans med barn, ett perspektiv som enligt mig är mer än synd att missa. :) När jag här om dagen skulle passa honom var jag trött och förkyld. Han var lika förkyld han så vi bestämde oss för att fika framför tven med pepparkaka och mjölk.

-Ska inte du dricka mjölk? frågar han och lägger huvudet lite på sned.
-Nej, jag skall ha the, svara jag.
-Men....Om du inte dricker mjölk kan du aldrig bli stor. Och du kan inte blir frisk.
Lille Wille ser lite bekymrad ut. han rynkar sin lilla panna och tittar uppfodrande på mig.
-Okej, jag dricker ett glas.
Wille skiner upp!
-Jaaaaaaaaaaaaaa! Han håller sin lilla hand under glaset så att jag lydigt dricker upp allt. 
-Du måste säga Ahhhhhh! Han fnissar.
-Okej, vi gör det tillsammans.
Vi skålar, dricker och...Ahhhhhh.


Mjölk är bra, och man blir stor, frisk och otörstig :)
Drick din mjölk var dag, mjölk är faktiskt magisk!...enligt en liten kille jag känner...


 Snart kommer lillebror och hämtar mig för att skjutas oss, mig och lilla mama, till varberg där vi skall åka vidare till Gothenburg Horseshow! Hurraaaa! Skall bli sååå mysigt! Titta på tävlingarna, strosa runt på Eurohorse mässan (där man får önska sig något har mama sagt!) och ha det mysigt med min söta mor. En helt fantastiskt mysig frdagskväll tycker jag :) Energigivande, rolig och efterläntad.

Kram på er!



 

17 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Fin tolkning av veckans tema och fina bilder. Ha det bra i Götet!

Rantamor sa...

En underbar liten historia om en underbar liten kille och hans vän. Förstår att han har energi och att han ger dig energi.

Förresten har varit så sugen på din skinnmössa på din förstasida i din blogg. Tyckt att den har varit så snygg. Igår köpte jag en me...

Ha en trevlig helg.

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
En bra story till veckans tema och alla barn är undergörare för vuxna man blir fylld av deras glädje och energi. Fina foton av Wille.
Ha en skön weekend!
LottaM

Marie sa...

Hej vännen. Vilken go liten vän du har där :-) Kan ju få vem som helst att tillfriskna :-). Mysigt med en tripp till Göteborg med mamma. Hoppas ni får det kul. Kram och trevlig helg.

sinneskatten sa...

Lyckliga du som har en sån klok och energi rik kompis.
Hela ditt inlägg sprudlar av energi.

Wildhearts sa...

Barn har en förmåga att både ta av ens energi, men även samtidigt fylla på energimätarna. Härliga bilder!

Henny sa...

Sikke en sød unge!

HildeS sa...

Ååååå, han høres ut til å være en skikkelig sjarmør. Og utrolig søt.

Maria sa...

Härlig läsning om din lille charmör till vän! Ungar är härliga...
Jag hoppas du haft det bra i Göteborg!
Trevlig helg!

Petunia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Petunia sa...

Wiiliam er jo et flott navn... Har selv en gutt med det navnet. Herlig historie:)

Turid Holm Flaa sa...

Nydelig historie om en liten venn i livet. Så gode bilder og godt fortalt. Masse hilsen Turid

Anonym sa...

Rett og slett nydelig.
God helg ønskes!

Margareth sa...

Nydelig liten gutt og flotte bilder!! Megeg imponert :-)

Anonym sa...

Fantastiskt foto!
Vilket öga du har!
//Camilla

TorAa sa...

Han er jo bare alldeles herlig.
Og, han blir jo ikke mindere beundringsverdig med de fantastiske bildene du tar

Rimkogeren sa...

Sød tolkning :-)

Related Posts with Thumbnails