söndag 7 februari 2010

Smickrad och tacksam...


En blomma till dig Pennelina. En fantastisk grön orkidé till en vacker kvinna.


...Av Pennelinas fina ord om mig på bloggen "Alla dessa vackra kvinnor" . Jag blir lite röd om kinderna och varm i hjärtat när jag läser. Att någon ger mig ett sånt erkännande. Tack! jag är stolt, glad och väldigt smickrad. Det är inte ofta som man får bli "hyllad" på detta sett. Kommer att leva länge på den possitiva energin.

Det är så víktigt att bejaka sin omgivning. Inte bara för att göra dig själv hel utan kanske främst och mest för att göra omgivningen hel och på så sätt hitta en större förståelse och självkännedom. Ett litet ord, en tanke, en enkel gest kan vara det som får dagen att bli ljusare, en jobbig vecka kortare och ett liv enklare. Att ge, och att kunna ge, är större, mer glädjefullt och mer givande än att faktiskt få. Om man kan ge kan man uppskatta det man får så mycket mer. 

Öppna ögonen, lyssna, känn. Var inte för stolt, ge komplimanger, le mot personen du möter på prommenaden, tacka busschaffören, betala parkeringsbiljetten åt personen bakom dig i kön. En liten sak att ge för dig kan vara väldigt stor för någon annan.

Jag försöker leva som jag lär, men visst är det lätt att bara stirra rakt fram, gå förbi en super gullig hund utan att säga det till ägaren och strunta i att kommentera arbetskamratens nya frisyr. Man är i sin egen värld ibland och alla dagar har man ingen energi till att ge och berika sin omgivning. Just dessa dagar är dagar som kan räddas av ett leende fån en okänd person i kön till kassan på ICA. Le och du får leenden tillbaka, Ge och du får. Våga le, våga skratta men framför allt, våga vara dig själv. Du är bäst!
Kramar / Mikabella 

6 kommentarer:

Mom&Mat sa...

Beautiful treatment, very soft!

Pennelina sa...

Jag böjer mig i stoftet...

Kram från Pennelina

Veronique sa...

Var med och tävla om Spotify invites på min blogg! :)Kram /Veronique

eileeninmd sa...

Cool shot of the bloom!

MariaKF sa...

Vackert!!

x_pEpPeRoNi_x sa...

very nice macro shot. ;p

Related Posts with Thumbnails