måndag 15 februari 2010

Hurraaa!...

  
Fokus, andas, koncentera mig...

...jag älskar min häst! Inte ett enda bocksprång på en hel timmes hoppträning! Mjuk, lydig men full av energi. Possitiv energi. Energi som fick honom att jobba istället för att bete sig som en pajas (matten var hyffsat glad över 45 min bockning förra träningen...) uppföra sig som den suveräna hopphästen han faktiskt är! :) 

Nu skall matte bara bli lite mer vältränad så hon orkar sitta emot, samla och rida igenom varje språng, sväng och avsaktning. 

Min tränare, Eamon Hickey, påminner gång på gång;
Mickaila! Du måste andas! In på 4, ut på 5! Andas!

Ja jag skalla träna...Både på konditionen, styrkan och på att andas. Utan att andas kommer man ingenstans. Så alla mina vänner, andas in och räkna till fyra, andas ut på fem. :) Tänka, andas och hålla lugnet. Inte helt lätt för ett litet yrväder...

Sov gott / Mikabella

2 kommentarer:

Marie sa...

Exhale!!!! ;-) Ungefär så sa jag till Lilla F i går efter ridpasset som enligt henne gick "piss" (tonåring you know). DÅ gäller det att andas och andas och andas även för mig för att inte "hetta upp" henne ännu mer ;-). Vi somnade dock sams, ha, ha.

Pennelina sa...

Ser härligt ut! Är lite piggare igen :-) och tar turen runt för att säga hej till mina cybervänner och se på allt härligt de gjort medan jag legat i sängen eller suttit på toa...

Smittfria kramar från mig :-)

Related Posts with Thumbnails