tisdag 2 februari 2010

MacroMonochrome, fodral...




Jag älskar Nespressos underbart fina små pods. Läckert fodral till underbart gott espressokaffe! En liten skatt :) Årets första bidrag till den roliga fotoutmaningen MacroMonochrome. Tema fodral.

Hej mina vänner. Snöar det lika mycket hos er som hos mig? Måste erkänna att jag inte orkar vara arg på snön mer nu, jag får böja mig och försöka se positivt på det hela. Det är ju faktiskt riktigt vinter och lite härliga att sjunka ner i dc tjock fluffig snö när man går genom hagarna. Jag gjorde det bästa av situationen idag och valde att rida en runda i skogen utan sadel, barbacka. Helt ljuvligt! Jag kunde inte sluta le. Total tystnad, orörd snö. Dubais hovar som mjuk och utan ljud sjönk igeom snön. Värmen från hans kropp, tystnaden och snöflingorna som sakta dalade ner genom trädkronorna skapade en nästan magisk känsla. Jag ville nästan inte rida hem. Hjärtat ler. Andas, njuta. Fånga ögonblicket. Leva, vara i nuet.

Ta vara på stunden. Försök se det positiva i det negativa. Se på saker med öppna ögon. Var nyfiken. Lev. 

Att efter en underbar förmiddag var det ljuvligt att komma in i värmen. Rosig om kinderna sätta sig framför datorn med en kopp uppiggande varm espresso. Kan det bli bättre?

Massor av kramar! / Mikabella 
ps. Oki...Kanske inte helt i mono idag...Kände att jag var tvungen att låta lite lite färg sippra igenom..Det är ju så grått, vitt och bläcksvart ute just nu. ds. 

4 kommentarer:

Marie sa...

Ursnyggt Mikabella!!! Att du valt ha lite färg med gör bara bilderna mer spännande :-) Låter som du haft en härlig dag. Själv har jag saknat att vara ute eftersom jag jobbat idag. Kram och ha en fin kväll.

Monkan sa...

Supersnygga bilder och helt ok med lite färg, det står ju t.om i reglerna att det är tillåtet :-)

Grymt snygg header du har i din blogg också.

B i r g i t t a sa...

Himla snygga bilder och jag gillar den lila touchen :)

Vi plumsar också fram i snön här och orkar bara halva rundan när snön är 40cm och ospårad :)

ormbunke sa...

Snygga bilder du har. Varit runt och tittat och läst i den blogg. Kul läsning och fina bilder.Anita

Related Posts with Thumbnails