måndag 1 februari 2010

Dagens blomma...


Äntligen! Ranunclarna är här!

Jag älskar dem! Skulle vilja fylla hela huset med limegröna, knallgula, dammrosa och vita ranunklar! Visst får man en liten liten känsla av vår i luften när man ser dem? De är ju så söta och färgerna går rakt i n i hjärtat :) Tack Annica för en liten gnutta ljus, vår och solsken i den bitande vinterkylan :)

Finally! The ranunkels are here!

Jag kan inte låta bli att köpa tulpaner till mina vänner och kära. Man blir ju sååå glad av ett fång med 60 tulpaner. Man vaknar till liv och man ler i hela hjärtat.

Kanske skall du köpa ett fång tulpaner, eller tre, och dela ut bland vännerna ikväll? Tänk vad härligt om någon skulle ringa på hos dig mitt i kalla vinterkvällen med ett stor fång knastrande, färgglada tulpaner. Helt utan anledning. Bara för att visa att du är omtyckt och för att sprida lite värme. Härligt! Behandla andra så som du själv vill bli behandlad ;)

Perhaps you purchase an armful, or three, tulips and share among friends tonight? Imagine what great it would be if someone came nocking on your door in the midst of  a cold winter night with a large bouquet of crackling, colourful tulips. Without reason. Just to show that you are loved and to spread a little heat. Great trip! Treat others as you would like to be treated. :)

Nu skall jag städa lite här hemma. Fattar inte var allt damm kommer ifrån...Damm borde anmälas till polisen för förargelseväckande beteende!

Massor av kramar till er och ett stort virituellt fång blommor till var och en av er. Jag tycker om er, ni ger mig glädje och jag är så glad för en närvaro och er engagemang i min lilla blogg. Tack! / Mikabella

6 kommentarer:

Randi sa...

Wow...vilken underbar färg-symfoni! Älskar också Ranunkler - helst ska det vara många nyanser förstås.
Tack snälla rara, för dina gulliga kommentarer hos mig.

Anonym sa...

Nästan rembrant över ranuklarna... vi får knö ner några knölar i vår...

Judy sa...

I love that tulip!!

Regina sa...

Beautiful and gorgeous!

Gemma Wiseman sa...

Such radiant, intense colours! Stunning!

DeniseinVA sa...

Beautiful images, lovely flowers. Thank you for sharing them.

Related Posts with Thumbnails