torsdag 11 februari 2010

TorsdagsTema, hantverk...



TorsdagsTema - hantverk

...Finsnickeri. Så vackert. Pedantiskt sammanfogat, putsat, slipat, skönheten i träet framtagen till sin fulla potesial. Jag älskar mina stolar och mitt underbart stora bord från Möbelsnickarmästare Johansson. Så länge jag har drömt om denna matsalsmöbel och nu står den här i mitten av huset. Stolarnas välvda ryggar, bordet enkelhet och den vackra lysten och färgen av ask. Bordet rymmer enkelt 14 personer. Vilken glädje. Kan inte gå förbi utan att dra handen över den lena ytan. När solens strålar faller in genom mina stora fönter ser det sammetslent och nästan vitt ut. Åh vad jag älskar dessa möbler.

Kramar / Mikabella 

16 kommentarer:

Maria sa...

Förstår att du tycket om ditt bord och dina stolar, för stolen är jättefin!
Snyggt fotat också :)
Ha en riktigt bra dag!
/Maria

hundenstina sa...

Härligt!!!
Underbara stolar ... som kommer att samla på många fina minnen till dig!!!
Fina bilder ...

Anni sa...

En sådan snickarmästare skulle man ju vilja ha i familjen...

Marie sa...

Finsnickare skull man vara. Tnk så festligt att kunna göra sina egna möbler. Snygga stolar vännen :-) Kram på dig mä :-)

Anonym sa...

Vackert fotograferat och stiligt möblemang, Säkert hållbart hantverk som kan gå i arv:)

mimmi sa...

Det var väldigt bra fotat ..det ser väldigt stilrent ut :)

Photos by Storm sa...

Jag kan verkligen förstå att du tycker om stolarna. Riktiga konstverk. Ha de bra/Lis

Marie-Louise sa...

Vad härligt det är när man får något man längtat efter länge. Vad trevligt att du njuter av bordet också, drar med din hand över det när du går förbi. Underbar stol, jag förstår att bordet är lika vackert., Men jag tycker fotot var vackert också. Ha en bra dag.

Erik "Semlan" sa...

Inga massproducerade IKEA-möbler här inte! Stolen ser snygg ut. Förstår att du gillar matsalsmöblerna. Blir ju lite speciella när det finns genuint hantverksarbete bakom. Tack för din kommentar. Jag gillar också uggleungarna på grenen.

Kjell E sa...

Vackert föremål.
Skiljer sig lite från vanliga dödligas IKEA-möblering.
Brukar besöka Capellagården och se deras elevutställning i storts ett varje år.
Mycket man skulle kunna ta med hem, men.....

Maria sa...

Urtjusiga stolar och så fint fotat:)
Ha en fortsatt bra dag!

Veronica sa...

Ja, naturligtvis det är ju klockrent. Superfina!!!

"Lillagul" sa...

Vilka vackra stolar !
Hade jag också kunnat tänka mig att pryda mitt hem med :)
Jättefint fotat , man kan tro att det är en annons för stolen :)

Anneli - A'la Foto sa...

Absolut ett hantverk men ett konstverk är det du gjort! Tagit något så enkelt och gjort ett superfint kollage som framhäver denna stol! En kanonbra bild och läcker tolkning!

kram!

Misswhatsit sa...

Vackert och stilfullt hantverk. Förstår att du tycker om dom. Dessutom roligt när man vet vem som har tillverkat dom.

christina sa...

Det är så härligt när vi kan inspirera varandra!!

Related Posts with Thumbnails