söndag 21 februari 2010

FotoTriss, Oväntat + MonochromeWeekly...


 Plötsligt kastar han sig fråmåt. Frihet, glädje och energi som måste få frigöras...

(Scroll down for english)

...Näsborrarna är stora och röda. Han andas, funderar. Höger, vänster? Han kastar sig helt utan förvarning framåt, kastar sig upp i luften. Varje muskel spänns. Frustar, slår med huvudet. njuter av sin egen styrka. 


...varje muskel spänns. Hans kast och svängar är så oväntade. Full av fart...

Energi som måste brännas. 
Lycka.
Yster av snö och kyla.

Det är svårt att avgöra vilket håll Dubai skall välja. Han leker med mig lika mycket som jag leker med honom. Han vet precis när han skall explodera, kasta sig åt sidan. Han förstår lekens regler. Han vill överraska mig. Få mig att skratta åt hans oväntade krumpsprång. Han busar, vi skrattar tillsammans.


... för att plötsligt bli lugn...

Vi vet båda när leken är över. Han står still när jag ber honom. Han låter mig komma fram. Klappa hans mjuka mule, lägga armarna om hans starka hals och ta mig upp på hans rygg. Här sitter jag, andas in hans varma lukt, känner hans djupa andetag. Han suckar, nosar påmitt ben. Han ger mig en blick, jag ler, glider ner från hans rygg och backar undan, Dubai expoloderar ännu en gång. Kastar sig genom snön. Gnäggar av glädje. 

FotoTriss - oväntat.

  Freedom, happiness and energy that must be released.
 The nostrils are large and red. He breathes, thinking. Right, left? Without warning he trows himself forward, jumping up in the air. Each muscle clamping. Snores, shakes his head and gallop away. Enjoying its own strength.

So much energy, energy that must be burned.
Happiness.

 It is difficult to determine which way the Dubai will go next. He is playing with me as much as I play with him. He understands the game rules. He wants to surprise me. Make me laugh at his unexpected turnes and jumps. We laugh together.

 I beg him to stand still. He let me come up to him. I gently pat him, but my arms around his strong neck neck. I can feel his warm breath in my neck.

 He gives me a look, I smile and backs away, Dubai thows him self throu the air, exploding and gallops away at full speed. I smile. I love that horse.

Love

13 kommentarer:

Monica sa...

Fin triss med en underbar kille;-)

Petunia sa...

Å, så vakkert!
Det andre bildet er så nydelig og må bli min favoritt!!
Petunia Norway

Anonym sa...

underbar

ha en skön kväll
Kram Louise

Dragonstar sa...

What a lovely horse! And he's enjoying himself so much. He's partly hidden by the snow he's kicking up. Beautiful.

Anonym sa...

Kärlek på hög nivå.....

Rantamor sa...

Vilken vacker historia bakom fotografierna, var som början till en roman...
och det var avundsvärt att ha en sån kompis i hagen...
och vacker är han åxå....

ha en fortsatt bar kväll.....
vi kanske tar medalj....

Tant Otto sa...

Underbara bilder på lika underbar häst...Oväntat vild, oväntat lugn och explosiv pålle.
kanon bra triss =)

Loree sa...

Dubai is a beautiful horse and the photos are incredible.

Anni sa...

Men inte var det oväntat att det fanns en snygging i ditt temabidrag!

Jah Hollis sa...

Snygga bilder och de gör sig ju fint i svartvitt.

Marika sa...

Vilka underbara bilder! Så himla fin gråskala och mjuk ton i bilderna. Och vilken superfin häst dessutom. Högsta betyg från mig!
Mvh Marika

Anonym sa...

Wonderful dynamic portrait.

john sa...

awesome pictures. lovely horse.

Related Posts with Thumbnails