fredag 12 februari 2010

FredagsTema, frosseri...



...Vem kan hålla sig från att frossa i nybakat? Huset fylls av en varm söt god doft. Ljumna muffins med en stor kopp the...
.

Sjunker ner i soffan med en ny spännande bok, Lian Hearns På kudde av gräs. Först boken i serien Sagan om klanen Otori lästes ut på 2 dagar. Spännande, mystisk och lättläst. Kanske inte världens mest förkovrande böcker, men ibland är det så skönt att bara få drömma sig bort i en annan värd. En fiktiv värld full av myter, äventyr och omöjlig kärlek. Frosseri i muffins och i ord. 349 nya sidor att frossa i.

FredagsTema - frosseri

Kram på er / Mikabella

10 kommentarer:

Lisa sa...

åh älskar de böckerna! Sträckläste dem när jag och Marcus resten genom Vietnam för några år sedan. Ganska lättsamma som du säger! Kanske dags att läsa om dem...

Marie-Louise sa...

Vilka härliga frosserier du valt till temat. Håller med dig fullständigt. Fotona berättar så härligt också om dina frosserier. Vackert. Ha en bra helg!

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Frossa i godis mums, bra foto av temat.
Tack för boktipset bra att ha lättläsning när man reser.
Då får det inte vara tunga böcker.
Ha en br fredag!
LottaM

cat sa...

Vilket härligt frosseri:)Vad är väl bättre än en god bok och något gott att smaska på medan man läser.

Marie sa...

Hua så smarrigt det låter!!! Å jag som kör GI. Näpp, ingen muffins inte. ;-)

Misswhatsit sa...

Vackra bilder på goda bakverk. Tack för receptet också.

Jah Hollis sa...

Det låter som en bra kombination om man nu ska frossa i något.

sinneskatten sa...

Först vill jag säga att ett stort tack för dina fina ord inne hos mig.
Och dina muffins ska jag prova att göra när barnen kommer.
De böckerna har jag läste nästan alla och en skön lättläst litteratur är alltid rätt.

NinaVästerplana sa...

Det receptet ska jag spara.... verkade himla gôtt ;-)
Böckerna har jag kvar att läsa.....
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Veronica sa...

Det tackar jag inte nej till och så fina bilder!!! =)

Related Posts with Thumbnails