tisdag 16 februari 2010

Längtan efter solsken....




Solens strålar faller värmande in, tulpaner som härligt knastrar när jag säter dem i vasen. Kanske ligger det lite lite vår i luften? Inte ute kanske, men inne är det sol.


Hej mina vänner.
Är ute på en liten ”utflykt” med min käre man. Sitter i Humlebeck i Danmark och väntar på att han skall avsluta ett möte. Inget internet, men Photoshop har jag.
Mitt älskade underbara Photoshop!

Är lite trött idag. Man är inte riktigt i samma kondition som innan vintern kom. Snön har verkligen satt käppar i hjulet för mig. Jag tycker verkligen det är jätte jobbig och svårt att springa och motionera utomhus när d Att gå på gym intresserar mig inte riktigt och eftersom vi bor en bit utanför stan och jag inte har någon bil så blir det hela så omständigt.

I vanliga fall kör jag vespa. En underbart sött liten fordon min Aprilia Mojito. Creamfärgad och ûber charmig. Älskar att åka på lilla pärlan under vår och sommarsäsongen.
Ljumna vindar runt benen, solen i ansiktet och en känsla av frihet.

Jag och Mr är faktiskt väldigt duktiga på att med små medel sätta en liten guldkant på vardagen. På sommaren åker vi en runda tillsammans nästan varje kväll. Ner till stranden, till stan för att fika, till mamma o pappa på middag, ut på kringliga vägar, in på okända grusvägar... Åh vad jag längtar. Tittar ut genom byggnadens stora fönster och se snön sakta falla.

Mer snö…Hörde idag att vi inte har haft en såhär lång sammanhängande vinter på 70 år! Galet. Det låg is på sundet, Helsingborg-Helsingör. Hemma ligger isen långt ut på havet. Vackert, men jag fruktar för när kylan släpper och all denna snö och is skall smälta. Tänk vilket slask och gegga det kommer bli. Så tråkigt. Nej jag måste, trots att jag är väldigt trött på snön och kylan, tycka att det är bra att det har (är) en så vacker och ”riktig” vinter som det faktiskt är i år. Hellre 16- än 2+ och snöslask! Bor man som vi lite utanför stan så slipper man ju se hur snön blir brun och sörjig, hemma hos oss är allt vitt. Vitt, rent och rofyllt.

Solen får allt att glittra.


Åhhhh...man längtar ju inte mindre efter sole när man ser bilder på sig själv från i sommras....Brunbrännt skinn, vita tänder och platinablont hår..Pust...Man bli så mycket snyggare på sommaren!
Kar m på er mina fina vänner. Ses snart igen va? / Mikabella

4 kommentarer:

Maria sa...

Underbar bild på din tulpanbukett!
Ha en fin kväll!
/Maria

Wildhearts sa...

Snyggt fotat och bearbetat!

Anneli - A'la Foto sa...

Vacker bild och mycket fint bearbetad! Fin är du också! :O))

"Lillagul" sa...

Hejsan !
Jättefin bilder på dina soliga tulpaner och på dig i riktig sommarsolbränna :)

Related Posts with Thumbnails