tisdag 23 februari 2010

TisdagsTema, kaos...



...Inget större kaos, men bakterierna verkar härja fritt i min kropp, ställer till med oreka, kaos och stök.
Jag har gjort mitt bästa för att driva dem på flykt, men de ställer bara till mer oreda.
Baciluskerna protesterar, gör upplopp.
-Kom inte här med brus och medusin! Vi ställer bara till mer kaos! Ha ha ha!
Elaka små rackare!
Jag nyser, snörvlar och halsen knyter sig till en stor klump. Fy vad det är tråkigt att vara sjuk! 

Vad är er bästa tips för att jaga en eländig förkylning på flykt? Jag är verkligen dålig på att vara sjuk. Jag är bättre på att ligga still och göra ingenting om jag är frisk. När jag är sjuk blir jag bara rastlös, irriterad och stressad. Känner mig så obekväm och lite äcklig. Vill inte smitta in stackars man ( fast jag misstänker att det faktiskt är han som har smittat mig.) och man orkar inte riktigt göra någonting. Köket borde städas, golven moppas och kläder vikas...Jag är så seeeeggggg. Som geggamojja under fötterna. Blir arg på mig själv. Ta dig i kragen! Lägger mig på soffan och tjurar...

Kram på er från en snuvig, mesig och lite ynklig mig.


7 kommentarer:

Maria sa...

Har tyvärr ingen superdunderkur mot detta elände...
KRYA PÅ DIG!
Kram Maria

Anna of Dallas sa...

Krya på dig!
Jag föredrar de svarta, kommer ihåg från min barndom att dom smakade gott. Fast TREO är effektiva. Jag köper med mig dem när jag är hemma i Sverige.

Rantamor sa...

Stackars dig, det var då inget roligt kaos du bjöd på. Kan riktigt känna hur eländig du känner dig. Och när man ligger där utslagen, det är då man ligger å tänker allt man vill göra, men inte orkar.
Jag brukar pressa massor av citron tillsammans med varm honungsvatten och en skvätt konjak eller wiskey. Vet inte om det hjälper men det brukar bli roligare.....=)

Krya på dig!!
Jag la till en efter kaoset på min blogg, om du kollar...

Sirpa sa...

Kaos inne hos dig och ute hos mig... kul ändå med så olika tolkningar!

Marie sa...

Stackars Mikabella. Inte loligt att vara vissen. Honungsvatten är gott för en ond hals och glass, i stora lass. Speciellt Ben & Jerry´s har jag hört ska ha bacillavdödande effekt ;-). Sedan ska du be Mr att hyra en riktig gosig film, krypa upp i soffan och tycka snd om dig själv. Det är skönt att få göra det ibland. Filmförslag:
Brustna omfamningar
http://www.videotoppen.com/FilmInfo.asp?ID=9603
Bröllopsfotografen
http://www.videotoppen.com/FilmInfo.asp?ID=9626
Benjamin Buttons otroliga liv
http://www.videotoppen.com/FilmInfo.asp?ID=9388

Krya på dig tjejen.

Jeanette sa...

Usch va synd om dig! När man väl är förkyld finns det inte mycket att göra. Vila, tycka synd om sig själv och försöka köra i sig så mycket C-vitamin och annat nyttigt som möjligt. Själv försöker jag förebygga förkylningar med för tillfället MultiKvinna i brustablettform (köpt på IcaMaxi för en tjuga) och lite frisk luft. Fungerar hittintills med extra grundvitaminer och -mineraler än vad man annars kanske får i sig! :) Hoppas du blir bra snart! Kramar

Pennelina sa...

Uff då... Jag kör örtte med "håning" och eventuellt en alvedon eller två, samt en extra dos cortisonspray för att hålla polyperna nere. Är det tid för goda apelsiner får det bli en sån också...

Krya-på-dig-affirmationer och kramar från mig!

Related Posts with Thumbnails