måndag 1 februari 2010

MåndagsTema, Liten&Stor...


Stora Dubai, 168cm/500kg, och liten Mikabella, 157cm/50kg...Måste jag tillägga att jag står på tå? ;)

MåndagsTema- Liten & stor

Idag tänker jag fuska lite (!) Blir inte en bild som jag själv tagit idag, utan jag "lånar" en bild av min man. En bild på mig och min stora ståtliga häst, Mr Dubai. 

Han är stor och snäll, jag är liten och full av energi. På hans rygg kan jag se lång, komma upp och få en bättre vy över landskapen. Han måste tycka att det är skönt att ha en liten glad männsika på ryggen som inte tynger när vi hoppar höga hinder och i full galopp svävar fram över fälten.

Jag vill dela med mig av värmen och sprida lite sommarkänsla. Sommarljus, varma hästar som går ute hela nätterna i den svala brisen. Ingen tjock tråkig päls, inga klumpiga varma kläder. Nu längtar jag, nu vill jag att snön skall smällta och att dagarna skall bli längre och ljusare.

Hoppas att ni uppskattar bilden trots mitt lilla "fusk". ;)

Kram och klem / Mikabella


13 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart foto på två vänner.

Turid Holm Flaa sa...

For et vakkert bilde, og det er jo hyggelig med et bilde av deg!

Pennelina sa...

Enormt vackert!

Kram till dig och de dina :-)

Unknown sa...

Vakkert! Flott løsning på mandagstema.

Marie sa...

Ja du han är verkligen STOR, men så är du ju LITEN också ;-) Tur att han är snäll.

organic-lizzi sa...

Hils til mannen og si det var kjempefiiint...
Dubai er jammen er stor og kraftig "kar"..og du er jo ganske liten i str...(men ikke ellers tenker jeg:-)
Hvis ikke det snart blir varmere "fryser jeg til is!!"
Kooos kveld & Stooor klem Randi

Wildhearts sa...

Jättefin bild! Tycker det är helt okej med fusket när resultatet blev så bra ;-)

Anne-Lise sa...

Flott hest du har, og godt tolket! Ha en flott uke! Anne-Lise

Gunhild sa...

Ja det var verkeleg stor og liten!

Flott tolking av vekas mandagstema :)

Ha ein fin tirsdag,


Gunhild

Anonym sa...

Han ser alltid så lugn ut med små damer, tänker på lilla Emmi han så vackert bär. Han är stor på många sätt. Ni har samma gnister i ögonen. Och sen ska man inte vara orättvis mot någon av er....hu!!!

Pennelina sa...

Mitt fullblod var en korsning mellan personlig livvakt och fackombudsman. Attans rackarn om någon bråkade med mig eller om någon gjorde något fel emot henne - hon kunde hela regelboken utantill ;-)

Kramisar!

Arte Joe sa...

Hermoso retrato, hacen una linda pareja!
Joe

NUSSE sa...

For et utrolig vakkert bilde! Er det din hest?

Ha en fin dag

Hilsen meg :-)

Related Posts with Thumbnails