lördag 20 februari 2010

Inspiration & Kreativitet, mjukt...




Sakta faller snön. Lägger sig som en mjukt täcke över ängar och natur.
Ljuden dämpas, mjuk, lugnt, rofyllt. 

Man får inte vara stressad dagar som dessa. Allt tar längre tid. Skotta sig fram till bilen, skotta fram bilen. ta sig fram över huvudtaget.

Stannar inne, slår en mjuk, värmande filt runt axlarna.

Mjukt lägger sig snön över den nyligen skottade uppfarten...

Kram på er i snökaoset. Hoppas att ni har det mysigt i stugorna. Själv skall jag och Mr återigen ta på oss termobyxorna och pulsa ut i den djupa mjuka snön bort till stallet. Har man rätt kläder, rätt inställning och rätt sällskap är det faktiskt ganska mysigt med snö...I allafall på helgen....


9 kommentarer:

cat sa...

Jo då på helgen kan det vara vackert och mysigt med mjuk snö, men bara inte så mycket tycker jag:)
Fina bilder och tankar du bjuder på.

malin sa...

gillar verkligen din blogg! fina bilder och skön stämningen.

Eva-Lena Sjösteen sa...

Du har helt rätt, snö kan vara en hög mysfaktor och med rätta kläder och rätt inställning, till och med mysigt! Meeeen ju mer snö det kommer, desto längre tid lär våren vänta på sig och just nu vill jag se något annat än vitt :)

Ha det fint och pussa på hästarna/E-L

Rantamor sa...

Så sant så, att sitta inne och mysa en så snöig dag. Här uppe har vi solsken men kallt. Tog en lång promenad trots kylan och blåsten. Man blir så härligt röd å kall om kinderna.
Snyggt med dom snödrivorna...och mjukt att landa i med =)

Ha en bra dag

Marie sa...

Mmmmmmjukt och mmmmmmmysigt!
Ja du vännen det är verkligen MYCKET snö nu. I morse då jag skulle ta bilen till jobbet var det rena cirkusen. Jag sladdade hit och dit och fastnade dessutom, MEN jag kom fram och det gick bra på jobbet och tack och lov jag kom hem också. Hel och hel bil!!!
Ha en fin fin lördag. Kram från Mie.

Nollan sa...

Jodå, snö kan vara mysigt, bara inte mer just nu ;) Fast att få kliva in i ett stall är mysigt nästan alltid!
Snygga bilder med fin pp!

Anneli sa...

Underbara färger du fått till på dina bilder av den fantastiska snön!

Anneli - A'la Foto sa...

Underbara färger du fått till på dina bilder av den fantastiska snön!

anemonen sa...

Vilken härlig vit våg av snö du fångat.

Related Posts with Thumbnails