onsdag 17 februari 2010

En liten energikick...


Färg färg färg!

Blir du som jag snart galen på avsaknaden av färg? Visst är det underbart att det har varit en riktig vinter med snötäckta vidder och minusgrader, men nu börjar jag tröttna rejällt.

 Vitt överallt...Visst är det vackert när solen strålar och får naturen att glittra, men disiga, mulna dagar som idag blir man nästan tokigt. Allt är bara vitt och grått...Oinspirerande och nästan lite hämmande.

Man är tvungen att köpa hen tulpanbukett efter tulpanbukett för att skapa lite ljus och liv i sin närmiljö. Man behöver lite peppning dagar som dessa. Det är svårt att hålla huvudet högt och känna sig levande. Det är inte lätt att försöka vara kreativ när man in te hittar någon inspiration eller energi i naturen. Jag tycker det är tråkigt nu...Väldigt väldigt tråkigt. Jag behöver verkligen nya utmaningar och nya mål. Det kliar i hela kroppen och jag har svårt för att känna lugn. Sakta men säkert kryper sig rastlösheten och osäkerheten på....

För att ni inte skall bli tokiga som jag bjuder jag här på lite färg, ljus och glädje! Visst blir kylan utanför lite mindre påtaglig och visst får ni lite lite vårkänslor? Kallt och vitt utomhus, varmt och färgglatt inomhus :) Man måste försöka tänka possitivt, andas, finna ro och glädje i det lilla. 

Kram på er mina fina vänner. / Mikabella

4 kommentarer:

Caro sa...

HejHej! Japp det har så rätt i, jag var på deras bröllop :) Minns dig därifrån! Mysig sida du har...

http://turbojennys.blogg.se

Frida sa...

Det är vackra, mjuka färger i de där bilderna. jag gillar dem.

Anonym sa...

Wow vad vackra färger!

Kvasthilda sa...

Jag älskar tulpaner! Vilka ljuvliga färger du hittat! Det där gula ger verkligen energi!
Jag köpte en rosa o en lila bukett häromdagen men skulle verkligen behöva lite gult också.

Related Posts with Thumbnails