torsdag 18 februari 2010

TorsdagsTema, dramatiskt vinter...


Inte helt lätt att fotografera när vinden viner, fingrarna stelnar och en liten häst vill bita i allt han ser.

Kanske ingen perfekt bild och inte så planerad, men jag var tvungen att fotografera lille envise Ramus! Bilden passar utmärk för TorsdagsTema - dramatisk vinter. Ett litet drama som nästan alltid utspelar sig i hagen :)...

...Jag går förbi lille Ramus på väg ut i hagen för att hämta min min häst. Det tar inte många sekunder innan jag känner Ramus lilla mule i ryggen på mig. Snön är jätte djup och han sjunker ner till magen, men det hindrar inte honom. han följer efter mig...kanske, kanske har jag en morot gömd i bakfickan?

 Det är lite som att leka 1,2,3, rött ljus. jag hör hur han smyger bakom mig...Jag vänder mig om...Han rör inte en fena. Han tittar lite åt ett annat håll, ser helt ointresserad och oförstående ut;
"-Va? Jag? Nä...jag bara står här. Inget skumt med det. Gå vidare du..."

Jag går vidare, och genast känner jag små naffs i jackärmen. Ramus är gullig. Enveten och har en mani på att bita i saker. Han biter inte hårt, han liksom bara "smakar" lite. Han lilla överläpp åker fram och tillbaka, smaskande, letande efter något att naffsa på. han ger sig inte. Man kan inte bli arg, det hjälper inte. Man får bara skratta åt honom och putta bort hans lilla huvud.

Kram / Mikabella

8 kommentarer:

Maria sa...

Vilken härlig bild på Rasmus! Din berättelse om honom var mysig... Han ser väldigt gossig ut faktiskt.
Ha en fin kväll!

Monica sa...

Härlig bild på en gullig kille.

Wildhearts sa...

Jag tycker din bild är jättefin :)

Marie sa...

Underbar bild Mikaela även om det viner och yr runt fotograf och modell.

Anonym sa...

Han har sån karaktär! du fångar den så precis. Han blir bra på alla bilder du tar av honom. han gillar dig det syns, underbar bild, underbar bild.

Munin sa...

En riktigt härlig bild på en väldigt fin häst!

"Lillagul" sa...

Hejsan !
Så söt han é Rasmus !

Jenny sa...

Underbar bild på en riktig liten buse!
En typisk sådan som inte bangar för "lite snö"??? Haha.....

*önskar att vi hade kvar någon mule här i stallet att pussa på....saknar*

Jenny

Related Posts with Thumbnails