söndag 21 juni 2009

Pustar ut...



















.
...Andas....ha det bra...må bra...Härligt, att få sitta i en skön stol på altanen och blogga., Solen lyser och värmer mina bara ben, Mr lägger förnöjt sten och jag får lov att vara sitta här och ha det bra! :) Efter en strålande midsommar helg, den bästa på många år faktiskt, njuter jag av en stunds lugn. Har de senaste året iof haft väldigt trevliga midsommrar, men i år var det riktigt bra. Hade inga förväntnigar och var avig iställd till vädret. Kanske bra, för allt blev en underbart trevlig överraskning. Vädret var ju faktiskt helt ok (med tanke på att man trodde att det skulle regna precis hela dagen) maten blev utmärkt, min familj var glad och lycklig och de 3 gästerna vi hade till kvällen grillning bjöd ett ypperligt festhumör och klackarna var minst sagt i taket. Härligt!! Var länge sen jag skrattade och dansade så mycket samtidigt. :) Tack Kim, Malin och Jim! U rock my world ;)
.












Crocket i höga klackar? Finaste crocketspelet, ärvt från Mr´s farfar.
.
Ett digert bord med allt från grissini till matjesill, rostbiff och parmaskinka. Vi lekte lekar, skrattade, OP tog slut (!) och alla var glada. Jag njuter. Jag älskar att bjuda på fest, att ge folk mat, att se dem nöjda och avslappnade. Yes! Crocket i trädgården, (ja solen lös!), glada miner och massor av skratt.
.
Kvällens middag med min moule som förrätt, och grillad hälleflundra till huvudrätt var SUPERB! Oj oj oj! Tjocka skivor hälleflundra pensaldes med olivolja och fick ett stänk svartpeppar och salt över sig för att sedan grillas. Såsen som jag gjorde på fonden från musslorna blev ljuvlig, (tallsatte bara lite chilli och honung, grädde och redde av den) och de smörslungade potatisarna smällte i munnen. Efterrätten? Italienska glassen från Riccardos....Mmmmm....
.
I love Spotify! Datorn kopplad till stereon, låtar man inte kunde stå still till och dans, dans, dans fram till långt över småtimmarna :) Så var inte rädd för att dansa, le och krama era vänner lite extra så fort ni får chansen. :) Hjärtat ler och man får ett sig ett "gratis" träningspass på kuppen ;) Vad vore livet utan goda vänner?!
.
Så mina vänner, är sommaren här nu? Idag känns det lite som det. Det är nu det "gotta" börjar. Sol, stand, ljudböcker och sand överallt. Kom igen sommaren, jag är redo! :)
.
Massor av kramar till er allihopa. Glad sommar och glass i stora lass. Nu cyklar jag och Mr ner till fina Ocean och tar oss ett glas vin i solen. Ja, livet är bra rättvist :) / Mikabella

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails