fredag 12 juni 2009

Medelålders, snygga män...pust...



















Finns det något mer besvärligt? Jo visst de har ju erfarenhet, kunskap och en viss trygghet, men de är samtidigt lika omogna, mjäkiga och fjolliga som småungar kan vara...
.
...Fryser...ush vad jag fryser. Var utepå långritt med min söta stallkompis Jessi igår och gissa om vi var härligt nerkylda och dyblöta när vi kom hem. Har liksom inte tinat än.
.











.


Började så fint. Vi pratade t.o.m om hur skönt väder det var. Uppehåll, lagom varmt....Haha! Vilket skämt. När vi var som alldra längst hemmifrån öppnade sig skyarna. I början var det ok. Det var ju varm i luften och ett liten regnskur är ju inte hela världen...Hade det inte varit heller om det inte hade fortsatt...och fortsatt...och fortsatt...
.
Ja då kommer vi till detdär med medelålders besvärliga män då...Trodde ni jag pratade om karlar? Nej...Jag pratade om min häst och hans kompis Johannes. Båda i en ansenlig och vuxen ålder av 11 respektive 12 år. Två snyggingar som skulle kunna jämföras med hunkarna Sean Connery och Pierce Brosnan. Besitter de samma egenskaper då? Nja...Oki Dubai är en sann gentleman så mycket ger jag honom, han är en casanova som ständigt flörtar med alla ston i närheten och han är snygg(!), men annars kan jag inte se så mycket Bond i honom. .
.
Nej Pierce och Sean hoppade, skuttade och betedde sig som två fjolliga ponnies. Sean, alias Johannes, tvärstannade på en femöring så fort något såg det minsta oberäkneligt ut..Ni vet farliga saker såsom ensilagebalar, buskar och människor som prommenerar. Den modige Pierce, alias Dubai, var däremot mycket mer logisk och vuxen...Han tvekade bara inför sina vanliga "dödsfällor" dvs. livsfarliga stenar, grindar som kan attackera och färgskiftningar i vägen! (Ni ska veta vad just färgskiftningar i vägar är opålitliga! man kan ramla rak genom marken och dö! Minst!) Sen ska vi inte prata om dödskorna, mördarlammen och krigssparvarna...det är tufft att vara medelålders man...iaf om man är en häst...
.



























.
-Ska vi verkligen gå här?
-Nja...Tycker du inte vägen ser lite mer grå ut på höger sida..Jag blir lite tveksam.

.
Ja jag älskar min häst. Han är rolig. Han har mer personlighet än någon häst jag tidigare träffat. Han är en tänkare, en gentleman, en envis tjurskalle och helt..ja HELT underbar :)
.
Massor av kramar. Nu ska jag bege mig till jobbet för ett 12 timmars pass. :) Hoppas att ni får en bra och mysig fredag. Vädret kan ju inte vara mer passande för chips, godis och film?! / Mikabella

1 kommentar:

Anonym sa...

Idag var din blogg lite extra rolig, gillar alltid din blogg men idag skrattade jag lite tyst för mig själv! Tänk vilka "personligheter" både hästar, hundar och katter är! Var rädd om dig! Hälsa min bror o ge homom en stor kram från mig! Åsa

Related Posts with Thumbnails