onsdag 3 juni 2009

Jag är duktig!

...Ja det är jag faktiskt! Jag har äntligen kommit igång med motionen på riktigt! Är så skönt att känna att konditionen blir bättre, att vaderna börjar bli riktigt hårda och kanske..bara kanske börjar det svagt framträda något som skulle kunna vara rutor på magen...
.
Var såå trött i morse. Byggarbetarna snickrara och bankar men det berörde mig inte det minsta. Sova, sova, sova. Ush gillar det inte! jag brukar hoppa upp ur sängen. Hade ju en svaka för någon vecka sedan o nu verkar det vara på G igen. Är väl bara att ta tjuren i hornen och jobba sig igenom. Det är nu man verkligen måste ge bevis för själkontroll. Jag måste sega mig igenom. Träna! Springa! Orka! Är inte sjuk, bara seg och less. Purken, grinig och rastlös...Pust....
.
Ja varför träna då? Jo jag får energi av det! Jag vaknar, känner mig levande, jag får självförtroende och jag känner mig duktig. Har ju som jag skrivit innan inga direkt överflödiga kilon att bli av med, bara onödig mjukhet. Vill känna mig sund, stark och aktiv! Jag har tidigare tränat väldigt mycket och jag vet att jag har både envisheten och grundkonditionen. Tränade nog t.o.m för mycket för min gnista avtog helt och pga diverse skador slutade jag och förslappades...Ush! Nu är det slut med det!Gillar inte gymmet...Pga att jag tidigare tillbringat allt för mycket tid där...Jag vill vara för mig själv när jag tränar. Jag vill utmana mig själv. Pressa mig själv till bättre resultat, längre prommenader, högre tempo. Jag njuter av mig "egentid".
.
Masade mig upp ur sängen imorse....Kännde mig så slö och pluffsig. Måste mata hästen...Pust...Ska jag ta moppen? Ska jag göra det senare? Dubai dör inte om jag gör det senare...NEJ skärpning!!
.
Istället för att som enklast är fastna här eller på soffan, tog jag tjuren vid hornen, snörade jag på mig joggigskorna, hällde i mig espresson och satte Ipodens lurar i öronen och gav mig ut. Benen kändes som bly...Ush tungt, svettigt...Kom igen...Jobba, spring, andas...Jag kämpade på. Jag fick in rytmen. Jag började le.
.
Vilken belönning det sen är att ställa sig i den svalkande duschen, att krypa in i morgonrocken och att serverad sig själv en varm kopp the. Känner mig frisk och nöjd. Känner mig stolt och minst 10 cm längre!
.
Så på med promenadskorna allihopa. De är jobbigt innan jag vet, men det ger så mycket! Behöver inte vara en lång runda...du behöver inte änns jogga. Gå, andas, tänk och njut! Nu är det slut med soffliggandet och latheterna! Jag vägrar vara morgontrött! Ses senare. Måste ju blogga lite mat oxå, men nu ska jag njuta av välförtjänt frukost! Kramar!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails