tisdag 2 juni 2009

Fjäskattackerar mina kära...

Solen fortsätter att stråla och värma. ser lite mörkt ut i horisonten :( Ska det verkligen regna? Tråkigt. Håller tummarna på att det håller sig borta till natten, vill ju inte att mina picknick planer skall raseras.
.
Tänke fjäska lite för Mr och ordna ihop en mumsig picknick i eftermiddag. Nybakat bröd med fin rostbiff, en hemma gjord potatissallad på nypotatis och en liten söt efterrätt i form av en minipaj med jordgubbar och Kesella Lime/Jordgubb. Vet inte riktigt något recept, men jag improviserar. Brukar bli bra. ;) Skall packa ner alltsammans, kallt gott rosévin, mysiga filtar (packar ner Mr badbyxor oxå för säkerhetss skull. Han är ju så fantastiskt förtjust i att bada :) ) och tar vespan ut till en jätte mysig holme ner vid havet, 5 min hemmifrån. Myspys!
.
Har börjat dagen med ett svettigt ridpass. Min älskade häst börjar bli stark och jag känner att jag snabbt måste skaffa mig bättre magmuskler och ork att "sitta emot". Ni bli det dressyr utan stigbyglar resten av veckan! Är bra när man tvinga sig själv till att verkligen sitta ner och jobba. Kommer nog att kännas riktigt ordentligt imorgon. Men men...Lite pin får man ju ta för att komma framåt. Kändes riktigt bra idag och jag har gett mig tusan på att jag skall bli duktig på att rida!
.
Som belöning efter ett svettigt pass fick Dubai sig en riktig spavistelse. Han blev tvättad, shamponerad, gnuggad, masserad och putsad. Till efterrätt lät jag honom gå ut i det höga gräset och kalasa medans han torkade i solen. Är sååå mysigt att bara ligga där på rygg i gräset, höra hur han förnöjt tuggar. Ibland kommer han fram till mig o puffar lite med nosen. Som om han vill kolla läget. -Du...du lever va? Sover du? Solen värmer mitt ansikte, vinden är ljummen och hästen är nöjd. Slumrade till en liten stund och Dubai njöt av att bara få mumsa och ha det bra.
.
Nej nu skall jag börja städa och fixa lite här hemma. Sätta bröd på jäsning och gära små pajer. Hoppas att ni har en bra dag mina vänner. Fjäska lite extra för någon i er närhet ikväll. Kanske bjuda på favoritmaten ikväll? Ge bort makten över fjärrkontrollen? Bjuda på hemmaspa? Ja det finns ju massor av små söta saker man kan göra. Goes around, comes around ;) Man tjänar alltid på att fjäska lite.
Kram kram/ Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails