lördag 6 juni 2009

Du gamla, du fria....











...Du sköna, gröna, fina Sverige. Jag känner mig lyckligt lottad som är född just här och som har förmånen att få bo i ett så trevligt land. 4 varierande årstider, allemansrätt, svenska söta jordgubbar, knäckebröd och nypotatis. Ja Sverige är bra :)
.
Idag firar vi, förutom Sveriges nationaldag, även 1 års jubileum för världens minsta Harry´s restaurang. Javisst. Världens minsta. Vi ska bjuda stammisar och glada kunder på Hamburgare och öl för fin fina 100-lappen, visa landskampen i fotboll mellan Sverige- Danmark, åt antagligen servera en MASSOR av kall pilkon...eller öl om man inte använder min käre fars favorit benämning på denna gyllene maltdryck. ;)
.
Så ingen nypotatis, sill eller nationalnubbe för mig idag alltså. Får spara mig till midsommarafton istället, allt utom sillen...den sparar jag för evigt. Ush äckligt. ;)

Idag önskar jag att jag vore en transformer. Ja ni vet en såndär cool robot som kan transformera sig själv från robot till ett vrål häftigt fordon. Lastbil, Corvette eller motorcyckel. Tänk vad bra! En robot lär ju aldrig vara förkyld, trött eller lida av träningsvärk?! Nutidens robotar är ju säkerligen byggda i rostfritt så man behöver inte änns oroa sig för rost. Bara dricka lite smörjmedel och olja ibland så håller man robotmagen i toptrim!
.
Den ända nackdelen jag kan se med att vara en Transformer är ju det faktum att man inte längre kan sova i en säng, gosa in sig i en filt på soffan och Mr vill nog inte ha en robotfru...
.
Nu skall jag äta lite mumsig kryddstark köttfärssås med fullkornspasta. Klassiker som man emellan varven blir löjligt sugen på :) Massor av riven parmesanost, flingsalt på toppen och en hel näve oliver. Gott! Kanske inte så svenska egentligen, men känns nästan lite som "husmanskost".
.
Massor av kramar till er mina vänner! Heja er och heja Sverige! :)/ Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails