fredag 26 juni 2009

Ingen häst till hamburgare idag heller...

...Nä..Blir ingen Mc Dubai på menyn hos McDonald..Nej verkligen INTE!...Han är ju världens bästa häst!
.
Jag älskar att rida. Ja det är såååå roligt! Iaf när det går bra...Hmmm..Var inte lika positiv här om dagen, men min kärlek för lille brunte har mycket överseende och jag kan aldrig vara arg särskilt länge...När jag hade hoppat tidigare i veckan ville jag verkligen slå mig själv på käften och sälja Dubai till en ridskola efteråt, men idag var allt som bortblåst! Min häst är (återigen) bäst!
.
Han var lyhörd, mjuk och följsam. Frustade nöjt och verkade tycka att det här med dressyr faktiskt är riktigt okej. :) Härligt. All hans trötthet och tjurighet som jag upplevde när vi hoppade var som bortblåst, stissigheten från uteritten i onsdagas hade förvandlats till pigga alerta hovar och envisheten hade blivit till samarbets vilja. Jag är ju inte direkt någon stjärnryttare, men jag kände att saker klickade, att jag kom dit jag ville och att han lyssnade på mig. Jag har börjat utvecklas och jag börjar få lite koll på det här med att rida :)
.
Nu ska jag förbereda mig för kvällen aktivitet....Shopping i Ullared! Gekås! :) När vi gifte oss förra året ( vi har snart 1-årig bröllopsdag!!) ordnade vårt värdpar så att vi under det komande året varje månad skulle få olika "uppdrag" utförda av våra bröllopsgäster. Allt från att tvätta bilen, bjuda oss på PopQuiz, tvätta våra fönster och klippa gräset.
.

Denna månaden har turen kommit till våra fina vänner Jessica och Pontus att utföra sitt mission Shopping på Gekås med efterföljande middag på lokala restaurangen (som råkar vara min tillfälliga arbetsplats...). Jag har bara kommit på två saker att köpa på Gekås. Ett nättäcke till Dubai, för att skydda honom mot alla dumma bliningar och knott, och så ska jag köpa sockar till Mr. :) Ser fram emot eftermiddagen och kvällen då jag vet att i goda vänners lag bli allting roligt! Så afterwork utan att jag har jobbat och mys med fina vänner står på dagens agenda. En väldigt trevlig fredag med andra ord :)
.
.
En glad jag på Dubai, världens bästaste häst..Iaf idag ;)
.
Massor av kramar från en väldigt glad liten jag./ Mikabella.

1 kommentar:

Bibban sa...

Hej på dej. vilka härliga bilder du visar. Jag har ridit en gång i mitt liv, då var jag 11 år...det var ett påsklov och vi fick lov att följa med till ett stall. Jag var såå lycklig, men jag trillade av innan hästen ens hade börjat gå ååååå va lessen jag blev.. har aldrig provat sen..
så det kan bli...
Kram Bibban

Related Posts with Thumbnails