måndag 8 juni 2009

Soffpotatis i sängen...

...Ja idag bli det inte mycket gjort. Har åkt på en rejäll förkylning. :(
.
Är trött, rosslig. varm växlande med kall och matt. Inget kul. Hatar att vara sjuk. Har jobbat mycket i helgen och det har väl inte direkt förbättrat läget. Så här ligger man nu. Nedbäddad i sängen med laptopen och ett helt gäng snygga män. :) Tack för trådlös uppkoppling, Spotify och SVT Play!
.
Ja visst har jag det ganska bra va?! Bloggar i pyjamas, lyssnar jag på en härlig blandning av gamla fantastiskt fyndiga låtar av urcharmiga killarna i Snook, soft örongodis från suveräna Ne-Yo och svängig soul av Erik Gadd. Nice. Jag älskar Spotify. Här finns allt. Gamla låtar du trodde du glömt, nyheter som inspirerar och bredden av stilar på musikutbudet är väldigt generöst. :)
.


Ingen dålig samling män som gör mig sällskap i sängen va? ;)

.
Om igen måste jag puffa för SVT Play! Om jag älskar Spotify massor så är kärleken till SVT och webtv minst lika stor och om inte ännu mer passionerad. Har grämt mig över att jag hela tiden missade Tolstoys Krig och Fred som nu visas på SVT1, och gissa vad jag hittade på SVTS hemsida?! Avsnitt 1,2 och 3! Hurrraaaaaaa! Jag ÄLSKAR påkostade kostymdraman fyllda av ond bråd död, kärlek, samvetskval och intriger. Om man skall beskriva Krig och Fred så är det precis de orden jag skulle använda. Underbart.
.
Kläderna är LJUVLIGA, kvinnorna naiva, kärlekstörstande och iklädda de mest bedårande klänningar, miljönerna fantastiska och männen...mmmm männen..Här finns någon för alla. Det stiliga, hårda, den godhjärtade, kloka, cassanovan som utan samvetskval förför de oskyldiga, ovetande unga damerna och den oåtkommliga tuffingen med ett mjuk inner. Underbart! :) Missa inte denna vackra filmatisering i 4 delar av Leo Tolstojs stora epos,
.
Längtar till imorgon så sista avsnittet visas! Åhhh hur skall det gå? Ska Andrej förlåt Nataja? Kommer familjen Rostov att klara sig ur de finsiella krisen? Skall Sonja få sin Nikolaj? Kommer Napoleon att vinna det slutgiltiga slaget? Spänningen stiger och intrigerna hopar sig.
.
Nu ska jag snart masa mig upp. Är alltid bra att få lite luft, och ett sväng i skogen på min stålige springare Dubai får mig alltid att känna mig lite piggare.
.
Kramar från en lite klen Mikabella. Imorgon tänker jag inte vara sjuk längre! Så det så!
.
Ps. Föresten...Jag tror jag fattar detdär med "män i uniform" nu. Varför ser inte militärerna ut om stilige prins Andrej Balkonskji nuförtiden?! Jag lovar att intresset för det militära hos allmänheten hade stigit betydligt...iaf hos den kvinnliga häften...eller hur? ;) Ds.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails