torsdag 4 juni 2009

Jag kan inte klaga!...












....Nej det kan jag verkligen inte! Ibland kan jag knappt förstå hur bra jag har det, hur bra vi har det. Man har ett hus man älskar, en trädgård som lever och frodas, och man kan åka till sin häst (som man kan kika på med kikare från köksfönstret) kl 08.00 på morgonen för ett härligt dressyrpass.
.
Visst jag har inget riktigt jobb (typ), mina 2 sista kg vägrar att vika härdan, ibland har jag ont i magen och vissa dagar dyker det ju upp en oförklarlig trötthet, men vadå?! Tror vi lägger allt för mycket tid på att grubbla över allt som skulle kunna vara lite bättre. Njut av nuet! Missa inte att leva idag. Självklart skall man ha mål att sträva efter och en vilja att utvecklas och skapa, men man får inte glömma att hela tiden se sig omkring där man är just nu.
.
Finn glädjen i det lilla. Att du är frisk, älskad och faktiskt har tak över huvudet och mat på bordet. Självklart för oss, men overkligen för många andra. Om man "inbillar" sig själv att man har ont i huvudet en helt dag så visst tusan har man det sen. Likadant tror jag det är med glädje. Tänk positivt tillräckligt mycket så lovar jag att det blir lite bättre. :)
.
Blev jag jobbig nu? Tidiga mornar, solsken i ansiktet och en underbar häst får mig att vakna till liv. Det får mig att andas, tänka, tycka. Har du ingen hobby som du brinner för? Skaffade dig en! Vänta inte till imorgon, börja idag! Sätt in det första frimärket i samlarpärmen, ring och kolla vilka tider klättringsklubben har träning, köp en stegräknare, gå på en vinprovning, köp en ny bok om flygplan. Ja valet är ditt. Ge dig själv egentid och egotid. :)
.
Nej mina vänner. N ska jag göra mig klar för dagens arbetspass. 12-23 idag. Känner mig styrkt och rofylld av morgonens ridpass. Dubai jobbade på jätte fint och jag känner mig nöjd. Tack Dubai! Du ger mig så mycket glädje och du får mig att le varje gång jag ser dig.
.
Kommer sakna min man idag. Jag känner mig lite gosig... :( Vill hellre vara hemma och mysa ikväll. Inte allas så sugen på att balansera tallrikar, servera rödvin utan att spilla och halka runt på blöta hala golv i köket. Men men....Jag är glad att jag har ett jobb!
.
MASSOR av kramar. Carpe Diem! ;) / Mikabella

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack min vän... Nu känns det lite bättre! :) Puss o kram / V

Related Posts with Thumbnails