torsdag 1 oktober 2009

Muffins fyllda av marshmallows...

.
...choklad och hasselnötter. Japp det är vad som hände med mina stackars överlevande marshmallows. Inget dåligt öde va? Muffins fyllda med mjuka, ljuvliga marshmallows. I love! Har varit lite dålig på att baka på senaste tiden, men tack vara super söta muffinsformar jag fick av min söta vän Josefin har lusten återkommit :) Tack sötnöt!
.
.
Mikabellas Choko+Marshmallow Muffins!
ca 12 st små eller 8 stora
.
100 g smällt avsvalnat smör
2 dl socker
2 msk kakao
2 msk bakpulver
2 dl mjöl
2ägg
1 nypa salt
.
6 marshmallows delade i mindre bitar
50 g hackad mörk choklad
1 dl grovt hackade hasselnötter
.
Vispa äggvitan fluffig tillsammans med saltet och sockret. Vänd ner äggulan och det smälta smöret. sikta i mjölet, bakpulvret och kakaon. Rör i de hackade nötterna, chokladen och marshmallowbitarna. Fördela smeten i muffinsformar. Fyll ungefär till hälften. grädda din muffins i ugnen på 225 grader i ca 12 min. Tiden beror lite på storleken på dina muffins.
.
.
Nu skall jag åka till min lille sjukling i stallet. han fick nu sko igår och haltade inte alls lika mycket. Tror mest att han är lite löjlig nu och inte riktigt vågar sätta ner hoven. Stackars plutten :) Skall iaf gå ut och gå en liten runda med honom. Musigt. Jag älskar att promenera med min lilla häst. han lägger huvudet i ryggen på mig och lunkar efter som en stor hund. grimskaft är helt onödigt :) han går dit jag går. Fina, snälla, söta Dubai. / Mikabella

3 kommentarer:

Anonym sa...

Många av oss är väldigt avundsjuka på dig för att du kan så mycket. Muffinsen ser riktigt läckra ut i sin fina förpackning.
kram

Pim sa...

åh! dessa kommer jag att baka :)

Anonym sa...

De både ser och låter helt ljuvliga! Måste bara fråga - ska det vara 2 msk bakpulver? Det låter lite mycket...

PS. Är väldigt avundsjuk på ditt fotografsinne, vilka vackra bilder!

Related Posts with Thumbnails