onsdag 7 oktober 2009

Våldsamt, fult och...

...galet! Nutidens barnprogram. Bläddrade precis igenom mina kanaler och upptäckte att jag hade Disney XD. Åh trevligt tänkte jag. Lite tecknat är ju aldrig fel. Tog ungefär 3 minuter att bli motbevisad. Två små kaninliknande varelser slåss, blir lasrade, bränns, ramlar, SKRIKER och blir utskällda på löpande band.
.
Färgerna är grälla och fula, figurerna lika så. Gillar barn sånt här? Skall barn gilla sånt här? Tittade igenom dagens tablå och de hemska motbjudande serierna bara fortsätter...Har lite kolla på barnprogram och alla mina hatserier stod uppradade. Kaninvarelsesyskonen Yin Yang Yo, de skrikande och genomfula Brandy och herr Morris, den jätte konstiga serien om en skola kallad Rasten...
.
På bild kanske de ser ganska söta ut, men ljudnivån och våldet är ju helt galet. Jag brukar gillar konstiga serier och älskar som sagt tecknat, men när alla bara slåss skriker och är elaka mot varandra så tycker jag inte det är roligt. Stackars barn. Inte konstigt att många kids nu förtiden är övertaggade, vilda och respektlösa...De lär sig exakt hur man skall göra genom att titta på tecknade serier på tv...
.
Nog med gnäll...Disney gör ju väldigt mycket bra också, nya filmen Upp t.ex. :) / Mikabella

1 kommentar:

Tina sa...

Sv; Tack så mkt! Blev väldigt nöjd med den. Roligt att du följer min blogg =)
Jag läser din också!
Hoppas allt är bra med dig!
Kram Tina

Related Posts with Thumbnails