måndag 28 september 2009

I stallet igen nytt...

.
...nej tyvärr... :( Dubai är mycket bättre i sin hov, men han går inte helt rent än. Han skall få besök av farbror Hovslagare imorgon, och jag håller mina tummar för att han skall gå bättre och slippa halta när han får på en ny sko. Är såååå tråkigt att inte kunna rida.
.
Sötnosen :)
.
Som tur är såå har jag blivit välsignad med ett relativt lugnt och (ganska) sansat engelskt fullblod när det kommer till ridningen. Han kommer säkerligen vara lite mer på tårna när jag skall börja rida igen, men han brukar faktiskt hålla sig i skinnet. Kan tänka att det blir ett rejällt skutt och lite dansande runt läskiga stenar, men som tur är klarar min lille Dubbi ganska bra av stillastående. Han är ju ute hela dagarna i stora hagar med sina kompisar och han år massor av uppmärksamhet...Men det märks att han har spring i benen :)
.
Dumma katten Jalmar Jamas (vet inte riktigt vad han heter egentligen) En av mördarna som härjade i stallet.

Vi har föresten haft svalor med ungar i stallet. 5 feta fina ungar...Nu är det noll kvar...Om de har flyttat till Afrika? Nej...De blev skrovmål till 3 glupska katter...När jag kom till stallet rådde det full panik. Mamma och pappa svala flög lopar runt katterna, försökte leda bort uppmärksamheten från ungarna och försökte desperat få katterna att vika hädan. Dubai var uppe i varv, frustade och sparkade med hovarna i golvet. Ungarana hade nog beslutat sig för att göra sitt första försök till att flyga, och detta visade sig bli det sista de någonsin gjorde...
.
Det är väl livets gång, men jag kan inte hjälpa att jag blev gruvligt arg på kattskrällena och drog en i svansen så att han släppten en unge...iof bara en så kort tid så att en av de andra mördarna kunde få tag i den. Alltså...Oki om de hade tagit varsin...Det behövde ju faktiskt inte utplåna hela syskonskaran. Dumma katter!
.
Och vad lär vi oss av detta? Njut av livet, testa dina vingar och våga kasta dig ut! Men vad du än gör, se upp för illvilliga katter...? Kram på er. Ses snart igen./ Mikabella

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fint inlägg som vanligt! Tycker vi hade en fin eftermiddag allihop i Lördags i Färjestaden! Hälsa Mr från hans syster o hennes sambo! Var rädd om dig! Kram

Malin sa...

Så fantastiskt söta djur. :-)

Nina sa...

Vilka härliga stallbilder! Gillar speciellt den i mitten, med mulen. Snyggt!
Kul att du vill vara med i fotoutmaningen! Kom gärna med förslag på teman o vill du va "gästdomare" ngn vecka är det bara att säga till...

Related Posts with Thumbnails