fredag 11 september 2009

Sista doppet?...


...Är sommaren över nu? Efter en lite sväng i skogen med Lisa kom jag hem med en näve fina kantareller. Jag gjorde en god krämig omellet och jag och Mr satte oss framför brasan och myste! Framför brasan! I natt hade som vanligt våra fönster öppna, men efter att jag och Mr vaknat för att det var så kallt fick de stängas. Jag fick ha långärmad hood-tröja på mig när jag sprang tidigt på morgonen och det kom "rök" ur munnen när jag andades....
.
Glad eller ledsen? Glad för jag älskar höstmys med svampplockning, myskvällar framför brasan och levande ljus. Ledsen för att kvällaran på altanen med ett glas vitt kallt vin är över, havet är för kallt för att bada i och ledsen över att inte få känna de ljumna vindarna runt benen när man cyklar på kvällarna.
.
Kram på er och hoppas att ni har möjlighet att fånga de sista av sommarens ljuva solstrålar, den sista värmen i havet och de ljumna vindarna runt bara ben. Önkar er en riktig mysfredag! / Mikabella

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jag gillar din blogg! Delar din åsikt om det här med hösten, verkligen älskar när det börjar bli lite kyligare ute och luften är hög och frisk, men samtidigt känns det vemodigt när det är långt till nästa vår.. men man får njuta av annat istället! Ha en jättehärlig helg! Kram Hanna M

Mikabella sa...

Tack Hanna. En riktigt riktigt god helg till dig också. Vi får byta det krispiga vita mot ett smakrikt varmt rött, solstolen mot mysfotöljen och bara ben mot skönaste ragsockarna :) kram!

Related Posts with Thumbnails