onsdag 16 september 2009

Härliga höst...

...Ja för visst är det lite mysigt nu när hösten är på ingång. Detta är verkligen min favorit tid på året. Mornarna är friska och fräscha, dagarna är soliga och t-shirt vänliga, kvällssolen ger himlen en orangeröd underbar färg och de mörka nätterna inbjuder till djup sömn. Det är en vacker årstid. Sensommar och tidig höst toppar helt klart min lista över årstiderna.
.

.
Skogen är full av svamp, rabatterna är fortfarande vackra och det är nu man kan börja härja som bäst i trädgården igen. Åh vad det är roligt! dela och planter om. Skapa nya överraskningar inför våren och få jord under naglarna. :)

.


Mitt nya fina stora land.
.
Här ovanför; Mitt "nya" stora land. Jag skall fylla det med buskar, träd, marktäckare och vackra stora gräs. Har skall få råda en kontrollerad vildvuxenhet och grönskande lummighet. Stora rodedendron, syrener, massor av iris, vildvin som slingrar sig över marken. Jag tror det kan blir riktigt bra. :)
.

Min lilla oas i mitten av altanen.

Här ovanför; Mitt land i mitten av min altan. Detta var det första projektet jag satte igång med under husbygget. Det är så mysigt att ha ett land här! Det växer så det knakar och det bryter av altandäcket så fint. Tistlar, massor av lavendel, mitt äsklingsträd en vacker limegrön gleditsia, rosor och elefantgräs. :)

.

Nu skall jag till stallet och titta till min lille sjukling. Hoppas hoppas att han är lte mindre öm idag. Håll tummarna! / Mikabella

.

Ps. Såg igår att någon klickat i både kul och cool-rutan igår...Hmm hur kan det vara kul eller cool att ha en halt häst? Ds.

1 kommentar:

Mr sa...

Härliga bilder!! Kul att man har en så duktig fru!

Related Posts with Thumbnails