tisdag 7 juli 2009

Lycklig trädgårdsamatör...














.
.
.
.
.
.
.
.
....Hurra vad fint det blir! Kommer ni ihåg att jag skrev om trädgårdsplanering för ett tag sedan? Idag började projekt "Fixa framsidan" på allvar. Vi har haft en grävmaskinist med traktor, släp och grävskopa här hela dagen. Åh vad roligt! Att få välja stenar man vill ha, peka med hela armen om höjd och placering och tillsammans har vi nu gjort grunden till min trädgårdsdröm.
.
Att man kan vara så glad över stora stenar och jord :) Jag älskar stora vackra stenar. De olika sorternas sten, ådringen, nyanserna, kanterna, ytan. Sten är stencoolt :)
.
Nu vill jag vara miljonär så att jag kan köpa alla växter jag vill ha. Fler roddisar, azaleor, hortensior och ett vackert glanskörsbär. Jag vill ha en puffig, maffig, stor rabatt fulla av olika höjder, färger och strukturer. En rabatt fulla av liv och en kontrollerad vildvuxenhet. Stora buskage och vackra blommor. Rosa, lila, grönt i olika nyanser och vackra blad. Åhhh vill ha pengar! :) Vill köpa växter imorgon..Kan knappt bärga mig...Är så förväntansfull och ivrig...Men men...Nu när landet ligger där klart och färdig och man liksom har trädgårdsdrömmen inom räckhåll så är det faktiskt roligt att bara åka till plantskolan och titta, önska och planera oxå. :)
.
Nu ska jag snart kila upp till Mr och ansluta honom i sängen..Ska ju bara blogga först...och titta klart på ett av mina absoluta favorit program, So you think you can dance. I love it! Vilka fantastiska dansare! Vilken kroppkontroll, disciplin och styrka...Fart, fläkt och vackra scenkläder...Åh vad jag önskar att jag kunde dansa bara en 10-del av vad dessa människor kan...Blir helt matt av att bara titta på det :) Kika in programmet på kanal 5 kl 21.55 på tisdagar och onsdagar.
.
Sov gott mina vänner. Ses imorgon. Masssor av kramar / Mikabella

2 kommentarer:

Lisa sa...

Åh vad fint det blir vännen - måste komma ut och spana in det lite närmare snart!

Jeanette sa...

Va fint det ser ut! Kommer säkert bli kanon när det väl är färdigt! Ha det super! :D

Related Posts with Thumbnails