torsdag 2 juli 2009

Kyssar och svala vindar...


...God morgon mina vänner! Efter vridande, konstiga drömmar och ett allt för varmt sovrum kilade jag tidigt imorse ner till altanen, lade ut kuddarna i soffan och kröp ner under en filt. Åhhh vad jag sov gott. Svala vindar smekte mitt ansikte och lavendeln och rosorna i rabatten doftade ljuvligt.


.
Att vakna här i soffan var så mysigt. Lite dissorienterad första sekunden, men pigg efter 2 timmars riktigt skön sömn. Så nu sitter jag här i soffan o bloggar. Har knyckt en mjuk blårutig skjorta av Mr ( hoppas du inte bli arg baby...;) Jag brukar liksom göra det...Är ju så mysigt med dina stora skjortor och så luktar de ju som dig...Mmmm), druckit en Nespresso, lyssnar på Tomas Ledins Sommar-program på P1 och sitter här i den svala skuggan under en filt och bara har det bra. Ja, Tomas Ledin. Helylle svensson...Töntigare än få?...Precis min uppfattning innan jag började lyssna på han program. Är så roligt att få en ny uppfattning om någon som man innan nästan har föraktat. Tomas Ledin är bra mycket coolare än vad jag trodde...kanske, men bara kanske, kan jag uppskatt hans musik lite mer nu...
.

Är lite trött och sliten efter mina långa, varma,stressiga pass på jobbet. Blev nästan lite mycket o i tisdags kan jag inte skryta med att mina ben var direkt kvicka eller leendet lika ärligt och självklart som det i vanliga fall faktiskt brukar vara. så idag skall jag inte göra många knop. Var ju ledig igår oxå, men slappnade liksom inte riktigt av. Jag har lite svårt att komma ner i varv ibland. Kör liksom på och även om jag inte gör mycket så slår hjätat fort och tankarna vadrar runt runt. Måste lära mig att andas....

.
Skall snart leta upp lite frukost i skafferiet, koka lite the vatten och packa ner handdukar och pocketboken i strandbagen och bege mig ner till havet för att få sand mellan tårna, simma i det salta ljumna havet och kyssas av solen. Härliga, innerliga, varma kyssar. :) För visst finns det många olika sorters kyssar...
.


Vilken är den bästa då? Eller kan man verkligen utsee en ensam segrare? Solens kyssar? Havets salta kyssar? Din kärleks ömma kyss? Alla värdiga vinnare... Sen kan man ju faktiskt få en kyss på negativt sätt också. "Ska du ha en kyss eller?" "Där åkte jag på en rejäll kyss" :) Nej jag fördrar nog de mer mjuka kyssarna. Min mans mysiga kyssar, solens varma kyss och vindens smekningar. Menlöst funderande kanske, men men...Det är sommar, jag är ledig och jag har tid att fundera över "menlösa" saker. Visst har jag det bra? :)

.
Nu ska jag njuta i fulla drag av den underbara svenska sommaren. :) Jag älskar att bo vid havet! Jag älskar att ha turen att vara ledig och jag älskar SMHIs prognos de kommade 3 dagarna. :)
.
Massor av kramar till er! Har saknat att skriva på min lilla blogg. Skulle ju skrivit igår, men efter 2 glas vin "däckade" jag på soffan och ögonen vägrade att sammarbeta. De ville bara slutas, kroppen ville rulla ihop sig som en liten boll och kudden var så mjuk så mjuk.... :) Nej vet ni vad, nu går vi ut och njuter av sommaren. Kram, kram, kram / Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails