torsdag 17 september 2009

Sommarminne...

...Jag har haft en verkligt bra sommar! Skall man summera sommaren -09 så måste jag ge den ett VG++. Varför inte MVG? Nja, hmmm det faller väl på att det inte riktigt har varit så många lata stranddagar som man kanske kunde önskat och för få ljumna kvällar. .
Det bästa jag vet är en riktig "långpanna" på stranden. Dvs man åker dit tidig morgon, äter sin frukost och läser morgontidningen. När solen börjar värma vid 11-tiden viker man upp solstolen och tar av sig myskläderna för att sola, sola, sola. Bada, fika, spela kubb. Ha alla sina vänner omkring sig, skratta, dela matsäck och sola.
.
När klockan börjar bli eftermiddag och solen strålar inte värmer lika mycket går man till bilen och plockar fram grillen och frysväskan med kvällsmaten. Myskläderna åker på och grillen tänds. Vinflaskan öppnas och filtarna tas fram. Sakta blir himlen gyllene och skiftar i rosa och orange. Barn leker, somnar i sin mammas knä när energin tar slut och de vuxna lägger en ny vadkubbe i elden. Sakta drar man sig hemåt, nöjd, avlappnad och fylld av glädje och energi. Lycka! Lycka och lyx!
.
Jag deltar med mitt bästa sommarminne på Helena Kulls blogg för att på så sätt ha en chans att vinna ett Skylightfilter från tvspelsweb.se.
.
Bilden är från vår weekend på Gotland. Ljuva vackra Gotland. En kväll med vänner på stranden. Ljummet vatten, en rosaskiftande himmel och värme från en glödande eld. Kan det bli bättre?/ Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails