tisdag 18 augusti 2009

Begåvad man...

.
...Mr har blivit nominerad till Index Design Award! Sista helgen i augusti vankas prisutdelning i Köpenhamn, bankett med smoking som klädkod och stor utställning. Han är duktig min Mr. Är stolt över honom! Håller mina tummar redan nu på att han skall vinna! Håller ni tummarna med mig?
.
Pga övernattning har han surfat massor av hotell, och det smittade av sig på mig. Sitter här framför datorn och drömmer mig bort. Vilken kreativitet, skaparglädje och stil det finns inom hotellvärden. Finns så många helt underbara hotell man bara drömmer om att få bo på...Kika här och börja drömma du också :)
.
Vilket är ditt favorithotell? Ligger det i Sverige, Europa, Usa? Jag är nyfiken. Låt mig få veta!
.






.







En av mina absoluta favoriter är St Petri i Köpenhamn. Älskar deras super sjyssta cocktailbar och rummen andas lyx, renhet och ro. Inga extra ordinära "over the top" rum, men man sover så gott, man känner sig kugn och trygg. Restaurangen kan man hoppa över, (förutom frukosten! Den är ljuvlig!) , då maten är mer dyra än fantastisk. Är du inte nöjd med fastheten eller tjockleken på kudde och täcke finns det tre olika mjuk- och tjockleksgrader att välja på, din lilla hund kan få vara på hotellets hunddagis och saknas någon speciell champagne i baren fixar de den åt dig. Dyrt? Ja, men underbart. :) jag gillar St Petri för dess renhet, enkelhet och goda kvalitet.
.
Nu ska jag drömma mig vidare, snegla med ena ögat på tv:en där ett av mina favvo program "So you think uýou can dance? just nu visas och mysa under filten. Jag har det ganska fint :) Känns lite som att jag bor i ett designhotell...Jag är gäst, ägarinna, städerska, kock och trädgårdsmästare på en och samma gång.:) Casa Mikabella- 6 stjärnor! Minst! / Mikabella

2 kommentarer:

Bibban sa...

Klart jag håller tummarna
Kram Bibban

Anonym sa...

Visst håller vi tummarna vi också. Tant Grön och Farbror Blå

Related Posts with Thumbnails