onsdag 19 augusti 2009

Hjälp i stallet..

.
... Min lille vän herr William och hans söta mamma var snälla nog att hänga med mig till stallet för att fodra idag. Wille hade stenkoll på hästarna, klampande coolt omkring i sin gula små stövlar och hivande in hö i Dubais krubba. Wille är så söt. Hans små ögon glittrade när vi matade Dubai med äpplen, han kånkade runt på foderspannen och hade han kunnat bära höbalar hade han med glädje gjort det. :)

.
I ett stall finns det ju så många roliga saker att göra! Köra trakor, kasta stenar, mata katter och hoppa i höet. Jag önskar verkligen att alla barn skulle få tillgång till lite "lantliv" emellanåt. Vilken lycka att få gå runt i gegga med sina små stövlar, att få klappa getter, att se var mjölk kommer ifrån och att få hoppa på en höskulle. Den dagen jag själv får barn kommer jag utan tvekan att släpa med dem på "lantsemester". Om konceptet "bo på bondgård" hade funnits när jag var lite hade det antagligen slagit det mesta.
.
Många kramar till er allihopa. Ut och klappa kor, få lite smuts under naglaran och boka in nästa semester på en gård mitt ute i ingenstans :)/ Mikabella

2 kommentarer:

Mr sa...

Jag kanske skulle se stallbesöktet i ett barns perspektiv nästa gång jag följer med dig till stallet, låter ju riktigt roligt!!

Anonym sa...

Vilken lycka för lille William att följa med till Dubai. Det är inte alla barn förunnat.

Related Posts with Thumbnails