måndag 24 augusti 2009

Ja jag gjorde det!...

.
.
...Efter en härlig skön sommar är jag nu tillbaka på banan ingen..Eller rättare sagt på slingan i skogen, svettandea, kämpandes och springandes, Ja...Nu är det slut med det ljuva livet...Eller nja det fortsätter ju såklart, men inte i lika okontrollerade doser :) Nu skall här trimmas igen. 2 trivsell kg ligger bekvämt på magen och där ska de inte få lägga sig tillrätta. Nej! De ska brännas.
.
Varför tappar man allt så fort? Jag var ju så duktig...Pust...Nu är jag en latmask igen :) Eller...jag VAR en latmask...Från och med idag skall jag börja på ny kula. Jag tycker om att gå ut hårt, att träna stenhårt och hålla superkoll på mitt matintag. När jag sedan får skära ner lite på träningen och dricka ett glas vin mitt i veckan känns det ju som rena rama lyxen :) Nu blir det 10 dagars "deff" så försök inte locka mig med kakor eller god dryck! ;)
.
Jag vet att jag kanske överdriver lite när jag säger att jag är lat och dallrig...Jag är ju faktiskt lite duktig som rider varje dag och har ju ingen övervikt, men ni vet hur det är...2 kg kan reta gallfeber på mig....:)
.
Vet ju inte hur länge Dubai blir kvar, så mina ridambitioner har ju inte blivit mindre. Vi hoppade lite enklare hinder i lördags. Han är roligt min lille häst...Om hindret är för lågt är det jätte läskigt...
.
-Ush ska jag hoppa över de läskiga fula pinnarna
på marken...Nej...vill inte...Eller
okej jag gör det...Men de är JÄTTE äckliga ska
du veta!
.
Hmmm...kommer man upp över 80 cm och högre är det helt andra bullar. Då hoppar han allt. lyckades hålla mig kvar och skrattade en hel del när Mr Mes tvärstannade på 60 cm uppvärmingshinder med AS läskiga mördarschabrak hängandes över. :) Han är underbar. Jag
älskar Dubai!

.
Kramar på er mina vänner. Nu sitter jag har och väntar på att Mr skall komma hem...eller han är hemma, men han är "på jobbet" ändå liksom...Jag har bakat en ny omgång med cantuccis, självklart med lavendel, men också en sats med mandel och lime och en sats med Polly(!) och hasselnötter, och kanske kan jag lyckas locka "hem" honom med hjälp av den ljuvliga doften.../ Mikabella

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kör di med Cambridge metoden eller går du på gym tjejen. En som undrar.

Mikabella sa...

Jo du såhär är det. Jag blandar :) Är så dålig på att äta när jag är ensam så jag byter lunchen mot Cambridge, jag skall inte dricka alkohol, äta "onödiga" saker såsom chips, extra sås eller socker, godis, kakor o liknande. Hård handskarna på! Nu kör vi! :) Gå varje morgon, rida eller powerwalka! :) Minst 1 timme plus ridningen varje dag.

Related Posts with Thumbnails