torsdag 11 mars 2010

Fyra små fåglar...


Mormors fyra småfåglar som nu är mina fyra små fåglar.


...Jag drömde om min mormor inatt. Hon kom till mig när jag verkligen behövde det.

Jag har ibland svårt för att tro på min egen talang och konstnärlighet, men kanske främst är jag så dålig på att utnyttja den. Tror aldrig jag är tillräckligt bra. Behöver överbevisas. Vill kunna mer hela tiden. Aldrig nöjd. Vill någon verkligen anlita mig, är det jag skapar något som någon skulle vilja köpa, sätta på sin vägg, uppskatta, ja till och med kanske älska? Jag vet ju kanske innerst inne vad jag kan och sålänge jag själv älskar det jag gör skall jag ju vara stolt och nöjd(?)

Min dröm?
Jo jag har varit väldigt rastlös, tvekar på mig själv, min framtid, mina mål i livet, mina möjligheter. Vilka bilder skall jag välja, satsa, utvecklas, chansa? Det är många frågor som snurrar i mitt huvud. Stressad på innsidan, glad utåt. Min familj är så stöttande och full av kärlek, men ändå är jag rädd för att göra dem besvikna. lik resten av min familj trodde mormor alltid på mig, och hon var stolt över mig. Hon lät mig förstå min skönhet, styrka och begåvning. Hon älskade mig så villkorslöst och jag saknar hennes värme, förståelse och uppmuntran. Det är så mycket jag skulle frågat. Tagit bättre vara på hennes kunskaper och vetande.
Vi fick en underbart sista möte och jag är i full frid med vårt förhållande, men jag kommer hela tiden på saker som jag glömde fråga. 

I min dröm kom hon till mig. Ryckte upp mig ur sängen, höll mig hårt och viskade gång på gång i mitt öra
 - Jag tror på dig. Du är min Mikaela. Jag vet att du kan. 




Stora minnen i små kroppar.
Även om jag har fått dem kommer jag alltid kalla dem "mormors små fåglar"


Jag vaknade med andan i halsen, tagen och med hennes röst fortfarande ringande i öronen. Dröm eller verklighet? Känslan av hennes närhet var så påtaglig. Jag kunde känna hennes doft, hennes ord dröjder sig fortfarande kvar. Hon lugnar mig. Hon kommer alltid finnas här för mig. Hon kommer alltid stå mig nära. Så länge jag minns hennes känslor för mig kommer jag alltid kunna leta i dem för att finna styrka, glädje och tröst.



13 kommentarer:

Maria G sa...

Underbara små fåglar, och så fint du skriver...
Ha en riktigt bra fortsättning på dagen!
/Maria

anki sa...

vilka små vackra fåglar :) fint minne av din mormor..

ha en skön dag

Rantamor sa...

Vilken vacker dröm. Din mormor finns väldigt nära dig hela tiden, ni har nog någonting unikt tillsammans. Så härligt att höra att du hade en mormor som trodde på dig och uppmuntrade dig medan hon levde. Då är det väl inte konstigt att hon fortsätter att tro på dig, och finnas där för dig. Plocka fram din mormor alltid när du känner att du behöver hennes stöd och hennes kunskap.
Du är en vacker människa.

Och du fåglarna är vackra, tack för att jag fick ta del av dom.

Ha en skön dag.

Anonym sa...

Älskade flicka....Du var hennes ögonsten

Jeanette sa...

Jag har samma "problem" med att inte tro på att andra kan ha nytta av ens kunskap och talang. Men vi måste sudda ut denna tanke. Både du och jag har talang och den ska vi använda av oss. Det kan ta ett tag innan allt blir som vi vill, men det är bara att kämpa på. Lyssna på din mormor och på oss som tycker att du ÄR BRA! för det är inte bara något vi säger för att "vara snälla"! Det kommer alltid finnas dem som är bättre än oss, men det är bara att lära sig något och inse att man aldrig blir fullärd, vilket jag tycker är helt underbart! Ha det super! Kramar

Birgitta sa...

Vilka söta små fåglar och vilket vackert minne. Så fint du skriver också...

Ha det gott!

Lotta sa...

Ohhh det där känner jag igen
Jag tror att du kommer att möta din mormor igen på ett eller annat vis..
Jag älskar sånt här
Tänk så gott att ha haft en sån underbar mormor fast du har henne fortfarande som en skyddsängel. Var rädd om detta......Fåglarna är jättesöta och du likaså...
Tack för att du delade med dig av din underbara dröm.
Kramizzz / Lotta

Photos by Storm sa...

Jag förstår av din text att din mormor betydde väldigt mycket för dig. Så härligt att haft den fina relationen. Dina bilder på fåglarna är jättefina/Lis

sinneskatten sa...

Drömmar berättar mycket för oss, jag tror dessutom att din mormor verkligen kom för att ge dig mod och styrka.

Anonym sa...

Vi kommer aldrig bli besvikna på dig. Simma lugnt vi tror och hoppas på dig. KRAM

mimmi sa...

vilka vackra fåglar :) och man skall lyssna på dom när de kommer från andra sidan och talar om något för oss :)
Det var mycket bra skrivit och självklart kan du göra det :)

organic-lizzi sa...

Nydelige fugler:-)...Gode minner...
Klart virkelighet når din mormor kommer i drømmen... Hun er jo bare borte rent fysisk:-)
Aldri lett og ta valg og stole på at man kan...Du får prøve å hysje på kritikeren og be "den"være stille...
Du Vet Du Kan...!!
Suuuperklem fra Randi

Anni sa...

Jag tror också på dig, du har en fantastisk gåva som bara väntar på att bli upptäckt av flera "där ute".

I bloggvärlden har du en alldeles egen unik nisch - försök finna den utanför de här trygga väggarna också - jag är säker på att den finns där!

Kram ♥

Related Posts with Thumbnails