lördag 13 mars 2010

Inspiration & Kreativitet, äventyr...

Äventyr i liten, men underbar, skala.

Jag och min man älskar att ta lilla vespan på en kvällsrunda i den ljumna sommar vinden.
Vi bor vackert beläget precis vid havet, stora naturreservat och vackra strandängar.
Sakta åker vi tillsammans på de små slingrande vägarna. Jag lutar mitt huvud mot hans rygg, lägger armarna runt hans midja och känner doften av nyslaget gräs från åkern vi passerar. In på stigar, glömda grusvägar. Över stock och sten, genom snår och skog. Utforka. En liten expedition i närområdet. Ett litet litet men underbart äventyr.



11 kommentarer:

Marie sa...

Låter som ett underbart äventyr :-)

Jane sa...

Vilket härligt äventyr - och härliga bilder!

Gunsside sa...

Nydelig collage, ser eventyrlig vakkert ut, herlig fargetone ;)

BP sa...

"Äventyr när en", suveränt. Känner igen känslan då vi gjorde många mc-äventyr förroch just att luta huvudet mot föraren väcker ljuva minnen...

Rantamor sa...

Underbart äventyr och en helt underbar text till. Kan känna din njutning och kärleken till din man.
Ha en bra lördag.

Lasseivomma sa...

Låter vackert och ser vackert ut.
Härligt litet äventyr.

Olga T sa...

Aaa! Passar ju även in på förra veckans tema. "Romantiskt äventyr" Härligt! Precis som du skriver behöver inte äventyr vara så stora för att de ändå ska kännas som äventyr.

Pennelina sa...

Ett alldeles lagom stort äventyr :-)

Kram från Pennelina

Kerstin sa...

Det låter som ljuv musik i mina öron. Jättefina bilder från ert äventyr.
Ha en skön söndag.

Mrs syster sa...

Vilka härliga sommarbilder! Man längtar absolut till sommaren när man ser dem! Du är toppenduktig på att fotografera! Ge min bror en Bamsekram från hans syster! Ha en fin dag o var rädd om dig! Massor med kramar Åsa

Nina sa...

Åh vad det låter underbart! Och dina bilder är så mysiga, gillar den lite "old feeling" du fått till!

Ps. Du har nåt att hämta hos mig!

Related Posts with Thumbnails