torsdag 18 mars 2010

TorsdagsFoto, svartvitt landskap...


Tidig morgon. En lätt morgondis ligger som en slöja över ljungfälten.

Ensam, fri, solen slår mot mitt ansikte.
Om jag tar steget över klitterna kan jag se havet som jag stilla hör viska.  

Ensam i ett stilla landskap. Tidig morgon. Solen har precis börjat värma. Luften är krispig. Ren.
Vidsträckta fält ligger bakom mig, en öde strand väntar. I ljungen surrar morgonpigga humlor.

Havet ligger glittrande, lugnt, väntande. Efter en tuff, varm löpning lockar havets svalka. Jag sätter mig i sanden. tar av mina varma skor. Låter fötterna leka i den fuktiga svala sanden. Andas, njuter, lever. Havet lockar, jag ger efter för dess viskning. Ensam på den öde stranden vandrar jag ner till vattenbrynet. Havet är kallt, salt och nyvaket.

Jag längtar så efter dessa mornar. Tanken på dem fyller mittt hjärta med solsken.
Nu tar vi steget från en underbar vinter mot en ljuvlig sommar.


8 kommentarer:

Lotta sa...

Oj så vackert du skriver.Det gick rakt in i hjärtat..
Bilden är ljuvlig....
Riktigt mysig blogg...
Kramizzz / Lotta
Mysig torsdag på dig....

Rantamor sa...

Vackert foto och vackert skrivet. Njuter alltid av att gå in å läsa vad du skriver.

Idag är jag inte med i fotobloggen, men du kan gå in på min blogg och kolla mina fina isbröten från havet igår. D var en riktig magisk promenad.

Ha d gott.

mimmi sa...

Jag får en tanke till Irland när jag tittar på bilden :)
jätte fint foto

Anneli - A'la Foto sa...

Snyggt med bruset och svärtan!

Maria G sa...

Otroligt vackert skrivet och en mycket fin och vacker bild!
Ha en bra dag!

anki sa...

ja det är super vackert tidigt på morgon men morgon dimma och dagg :)

vacker bild med dimman......

ha en skön dag

Munin sa...

En riktigt vacker bild och en mycket väl skriven dikt. Av någon anledning tänker jag på Österlen när jag ser bilden.

Eva-Lena sa...

Vacker text till ett bildskönt foto.. Jag doppar gärna fötterna i sanden och hör vågornas skval... Som jag längtar..

Ha en fin kväll/E-L

Related Posts with Thumbnails