söndag 7 mars 2010

Ute och söndagskör...


...Har en riktigt mysig dag med Mr, vänner och familj. Började dagen hos vår vän Elof i Vessigebro. Han har en fantastik samling, fascination och intresse för vackert designade föremål från 50,60,70-tal. Full av energi, inspirerande och jag blir verkligen imponerad av hans stora kunskap. Jag går verkligen upp i högvarv så fort jag bara går upp för trappan och den första tavlan av underbara Baertling hamnar i blickfånget. Stig Lindström, Verner Panton, Arne Jacobsen. Flowerpot, Kotten, Måsen, Svanen. Lilla apan, underbara hästen...Pust...jag vill ha!


Blir jag onödigt rikt någon gång så kommer en av Stig Lindströms hästar flytta hem till mig. Den stora runda hästen har i sin ägo gör mig faktiskt lite grön av avund. Som tur är så förtjänar Elof sina hästar. Han älskar dem och hästar som dessa förtjänar inget annat än att vara högt älskade. Så om någon av er därute har en stackars häst undanstuvad så vet ni vem ni kan sälja den till :), mig...

Tack Elof för en trevlig förmiddag! man kan inte bli annat än glad i ditt sällskap. Hoppas att du kikar förbi oss snart! 

Efter en trevlig fika och rundtur bland vackra föremål åkte vi vidare för familjemiddag hemma hos min mor och far. Lammstek med en verkligt god bulgursallad. Mmmmm...Gott som alltid mama!

Nu skall jag och Mr, mätta och glada, snart bege oss till Halmstad för bio. Shutter Island. Är faktiskt redan lite nervös. Jag är ju inte så jätte tuff när det kommer till thrillers och läskiga berättelser. Kan dock inte motstå att titta. Utsätta mig, bli rädd, lite nervöst flacka runt med blicken under de läskigaste scenerna, alltid samma sak. :)

Kram på er mina fina vänner! Hoppas att ni kan njuta av lika vacker vinterväder som vi här i Halland! Ljusterapi på hög nivå. ÄLSKAR att se hur snön smällter.


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails